Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42478
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇokadar, Hulusi-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:14:49Z-
dc.date.available2022-05-17T12:14:49Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1300-5340-
dc.identifier.issn2536-4758-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42478-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; üniversite öğrencilerinin kimyasal tepkimeleri tamamlama, ürünlerin fiziksel halini yazma ve tepkimeleri sınıflandırma konusundaki kavrayışlarını belirlenmektir. 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz dönemi sonunda yapılan bu çalışmaya Fen Bilgisi Öğretmenliği birinci sınıf öğrencileri (n=99) katılmıştır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu 10 soru içeren bir ölçme aracı kullanılmıştır. Katılımcılardan ilk bölümdeki yazılı kimyasal tepkimeleri sınıflandırmaları istenmiştir. Aynı zamanda ikinci bölümde verilen kimyasal tepkimeleri tamamlamaları, ürünlerin fiziksel hallerini belirtmeleri ve bu tepkimeleri sınıflandırmaları istenmiştir. Verilerin analizinde nitel analiz yöntemi kullanılmış ve çalışmanın bulgularına ait sonuçların dağılımı yüzde olarak sunulmuştur. Ölçme aracının iki bölümündeki tepkimeler öğrenciler tarafından sırasıyla %92 ve %54 oranında doğru olarak sınıflandırılmıştır. İkinci bölümdeki tepkime ürünlerinin formülleri öğrencilerin %56'sı tarafından doğru yazılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin ürünlerin formül ve fiziksel halleri ile ilgili yanlış kavramalara sahip olduklarını göstermiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Kimyasal Tepkimeleri Tamamlama ve Kimyasal Tepkimeleri Sınıflandırma Konusundaki Kavramalarıen_US
dc.title.alternativeUndergraduates' Conceptions About Balancing Chemical Equations, and Chemical Reaction Classificationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage111 - 122-
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid233733en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on May 27, 2024

Download(s)

10
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.