Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42509
Title: BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNDE MOTİVASYON: TUTUM VE MOTİVASYONEL SRATEJİLERİN TAHMİN EDİCİ ETKİSİ
Other Titles: MOTIVATION IN PHYSICAL EDUCATION: THE PREDICTIVE EFFECT OF ATTITUDE AND MOTIVATIONAL STRATEGIES
Authors: Yetim, Eren
Demir, Yusuf
İlker, Gökçe Erturan
Keywords: Spor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik;Psikoloji
Abstract: Çalışmanın amacı lise öğrencilerinde beden eğitimi dersine ilişkin motivasyonel düzenlemelerin, motivasyonel stratejiler ve tutum düzeyi üzerinde tahmin edici bir etkisi olup olmadığını incelemektir. Toplam 335 lise öğrencisi (179 kız, 156 erkek) çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada, Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği, Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum Ölçeği ve Beden Eğitiminde Durumsal Güdülenme Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar, beden eğitimi derslerinde öğrencilerin derse içsel motive olmalarının en büyük tahmin edicisinin özdüzenleme olduğunu; özdeşimle düzenlemenin, dışsal düzenlemenin ve motivasyonsuzluk durumunun en güçlü yordayıcısının derse ilişkin tutum olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte sonuçlar, bilişsel beceriler, beden eğitimi dersine ilişkin motivasyon tipi ve tutum arasındaki ilişkiyi ortaya koymuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42509
ISSN: 1304-284X
2717-6347
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-23T141809.777.pdf295.74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.