Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42516
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAcun Kapıkıran, Necla-
dc.contributor.authorKörükçü, Özlem-
dc.contributor.authorKapıkıran, Şahin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:00Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:00Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1303-0485-
dc.identifier.issn2148-7561-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42516-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, erken ergenlikte benlik saygısının, anne-baba tutumları ile yaşam doyumu ve depresyon arasındaki aracı rolünün olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını 11-14 yaşları arasında (ort. = 12.67, Ss = .97) 216'sı kız, 144'ü erkek olmak üzere toplam 360 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada, Yaşam Doyumu ölçeği, Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği, Benlik Saygısı Ölçeği ve Anne-Baba Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Çalışmanın verileri yapısal eşitlik modeline dayalı olarak analiz edilmiştir. Analiz için her bir ölçeğin madde sayısına göre yapay faktörler üretilerek ölçüm ve yapısal model olmak üzere iki aşamalı bir yöntem ile veriler hesaplanmıştır. Sonuçta, ölçüm modeli için yapılan doğrulayıcı faktör analizi uyum değerleri kabul edilebilir düzeye ulaşmıştır. Yapısal model için doğrudan, tam ve kısmi modeller test edildi. Sonuçta, her üç modele ait uyum değerleri kabul edilebilir düzeye erişmiştir. Sonuçlar incelendiğinde, erken ergenlerin benlik saygısının, katı/kısıtlayıcı anne ve baba tutumu ile yaşam doyumu ve depresyon arasında kısmi düzeyde aracılık rolü bulunurken benlik saygısının kabul edici anne-baba tutumu ile yaşam doyumu arasında aracılık rolü bulunmamıştıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleErken Ergenlikte Anne-baba Tutumlarının Yaşam Doyumu ve Depresyonla İlişkisi: Benlik Saygısının Aracılık Rolüen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1237 - 1252-
dc.identifier.startpage1237en_US
dc.identifier.endpage1252en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid262630en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept29.02. Child care and Youth services-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

468
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.