Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42517
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYaşar, Metin-
dc.contributor.authorÇermik, Hülya-
dc.contributor.authorGüner, Necdet-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:00Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:00Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1301-3718-
dc.identifier.issn2458-8342-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42517-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiyede öğrenim gören lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutum düzeylerinin belirlenmesi ve bu tutumlarını etkileyen faktörlerin ortaya koyulmasıdır. Ayrıca araştırmada, öğrencilerin cinsiyetleri ile öğrenim gördükleri coğrafi bölgenin de matematik dersine ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığı araştırılmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırma, yedi coğrafi bölgedeki 14 ilde bulunan, farklı türdeki liselerde öğrenim gören toplam 30170 öğrenci üzerinden yürütülmüştür. Araştırmaya katılan lise öğrencilerine, araştırmacılar tarafından geliştirilen Likert türündeki bir tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiyedeki lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumlarının orta düzeyde ve dört faktöre dayalı olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik dersine ilişkin tutumları cinsiyetlerine göre değişmezken, öğrenim gördükleri coğrafi bölgeye göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.titleTürkiye'deki Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Bu Tutumlarını Etkileyen Faktörler*en_US
dc.title.alternativeHigh School Students Attitudes towards Mathematics and Factors Affect Their Attitudes in Turkeyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage41 - 64-
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid179986en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.1501-Egifak_0000001337-508647.pdf512.63 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.