Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42518
Title: | Sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile okuma alışkanlıklarına yönelik tutumları arasındaki ilişki | Authors: | Kırmızı Susar, Fatma Fenli, Aslıhan Kasap, Demet |
Abstract: | Okuyan ve eleştirel düşünen bir nesil yetiştirmesi beklenen öğretmen adaylarında okuma alışkanlığının gelişmiş olması önemlidir. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri ile kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada keşfedici korelasyonel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu araştırma 2013- 2014 eğitim öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 217 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Türkçeye uyarlaması Kökdemir (2003) tarafından yapılan California Eleştirel Düşünme Ölçeği, Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen, Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri toplam puanları ile okuma alışkanlığına yönelik tutumları arasında düşük düzeyde, pozitif yönde, anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42518 | ISSN: | 2147-0146 2147-0146 |
Appears in Collections: | Diğer Yayınlar Koleksiyonu Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-23T110004.023.pdf | 668.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
88
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
36
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.