Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42518
Title: Sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile okuma alışkanlıklarına yönelik tutumları arasındaki ilişki
Authors: Kırmızı Susar, Fatma
Fenli, Aslıhan
Kasap, Demet
Abstract: Okuyan ve eleştirel düşünen bir nesil yetiştirmesi beklenen öğretmen adaylarında okuma alışkanlığının gelişmiş olması önemlidir. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri ile kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada keşfedici korelasyonel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu araştırma 2013- 2014 eğitim öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 217 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Türkçeye uyarlaması Kökdemir (2003) tarafından yapılan California Eleştirel Düşünme Ölçeği, Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen, Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri toplam puanları ile okuma alışkanlığına yönelik tutumları arasında düşük düzeyde, pozitif yönde, anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42518
ISSN: 2147-0146
2147-0146
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-23T110004.023.pdf668.38 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

88
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.