Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42524
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKobal, Serap-
dc.contributor.authorŞahin, Abdurrahman-
dc.contributor.authorKara, İzzet-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:01Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:01Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42524-
dc.description.abstractBu araştırma analojiyle (öğrencinin ürettiği ve öğrenciye hazır verilen) desteklenen ve analojinin yer almadığı öğrenme süreçlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve hatırda tutma düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yürütülen yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırma, sekizinci sınıfta öğrenim gören 93 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada iki deney ve bir kontrol grubu yer almıştır. Deney gruplarının birinde öğrencilerin analojileri kendilerinin üretmesiyle, diğerinde hazır analojiler kullanarak, kontrol grubunda ise analojilerin kullanılmadığı öğrenme süreçlerine yer verilmiştir. "Maddenin Yapısı ve Özellikleri Ünitesi Başarı Testi" ile toplanan veriler ANOVA, t-testi ve Tekrarlanmış Ölçümler için ANOVA testi teknikleriyle çözümlenmiştir. Bulgular; analojiler ile desteklenen öğrenmenin yer aldığı deney grupları ile analojilerin kullanılmadığı kontrol grubunun akademik başarı ve hatırda tutma düzeyleri arasında deney grupları lehine fark olduğunu göstermiştir. Ancak öğrencilerin kendi analojilerini oluşturmaları ile yapılan öğrenme süreci ve hazır analojiler kullanılan öğrenme süreci arasında başarı ve hatırda tutma yönünden anlamlı bir farklılık elde edilmemiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen ve Teknoloji Dersinde Analojilere Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Başarıları ve Hatırda Tutma Düzeyi Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Analogies on Eighth Grade Student's Achievement and Retention Level in Teachıng Science Courseen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage151 - 162-
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid205226en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.