Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42555
Title: Öğretim Elemanları ve Ders Özelliklerinin Öğretim Elemanlarının Performanslarına İlişkin Değerlendirmelerle İlişkileri
Other Titles: Relationship of Instructor and Course Characteristics to Students Evaluations
Authors: Özgüngör, Sevgi
Duru, Erdinç
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Bu çalışmanın temel amacı; cinsiyet, ünvan, toplam öğrenci sayısı, sınıf mevcudu, akademik disiplin ve ders yükü gibi öğretim elemanı ve ders özelliklerinin öğretim elemanının performansına ilişkin öğrenci algıları üzerindeki etkilerinin Türk yüksek öğretim bağlamı içinde incelenmesidir. Bu amaçla toplam 15834 öğrenciden alınan veriler üzerinde yapılan regresyon analizi sonuçları, sınıf mevcudu, öğretim elemanının toplam öğrenci sayısı, ders yükü, deneyim ve öğrencilerin akademik birimlerinin öğretim elemanının performansına ilişkin algıları manidar olarak yordadığını ortaya koymuştur. Ders yükü, deneyim, öğretim elemanının toplam öğrenci sayısı ve dersteki öğrenci sayısı arttıkça öğretim elemanına yönelik algılarda olumsuzlaşmaktadır. Ancak, bu etkiler cinsiyet ve akademik disipline göre farklılıklar göstermektedir. Bu sonuçlar, öğretim elemanı ve ders özelliklerinin etkilerinin daha iyi anlaşılabilmesi için öğrenme ortamının dikkate alındığı detaylı çalışmalara ihtiyaç duyulduğunu ortaya koymaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42555
ISSN: 1300-5340
2536-4758
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-23T104307.009.pdf354.99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.