Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42562
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuru, Erdinç-
dc.contributor.authorBalkıs, Murat-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:05Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:05Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42562-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; kendinden şüphe duyma, akademik başarı ve benlik saygısı arasındaki ilişkilerde akademik erteleme eğiliminin dolaylı rollerini yapısal eşitlik modeli çerçevesinde incelemektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nde farklı bölümlerde öğrenim gören yaşları 18 ile 30 arasında değişen, 261 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Aitken Erteleme Eğilimi Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Kendinden Şüphe Duyma Ölçeği, Rapor Edilmiş Akademik Başarı ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; kendinden şüphe duyma, akademik erteleme eğilimi ve benlik saygısını; akademik erteleme eğilimi akademik başarı ve benlik saygısını ve son olarak akademik başarı benlik saygısını doğrudan öngörmektedir. Bulgular ayrıca akademik erteleme eğiliminin kendinden şüphe duyma-benlik saygısı ve kendinden şüphe duyma-akademik başarı ilişkisinde aracılık rolleri üstlendiğini göstermektedir. Bulgular alan yazınıyla ilişkisi çerçevesinde tartışılmış, araştırmacı ve uygulamacılara öneriler sunulmuşturen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKendinden Şüphe Duyma, Benlik Saygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerde Akademik Erteleme Eğiliminin Rolüen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue173en_US
dc.identifier.startpage274 - 287-
dc.identifier.startpage274en_US
dc.identifier.endpage287en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
1864-27045-2-PB.pdf483.95 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.