Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42563
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gülay Ogelman, Hülya | - |
dc.contributor.author | Ersan, Ceyhun | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:17:05Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:17:05Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | - |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42563 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi stratejilerinin, okul öncesi dönem çocuklarının akran ilişkileri üzerinde bir etkisinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu, Denizli ilinde görev yapan 30 okul öncesi öğretmeni ile sınıflarında eğitim alan 5-6 yaş grubundan 306 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Ladd ve Profile Çocuk Davranış Ölçeği (Gülay, 2008), Akranlarının Şiddetine Maruz Kalma Ölçeği (Gülay, 2008) ve Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimini Değerlendirme Ölçeği (Dinçer ve Akgün, 2010) kullanılmıştır. Okul öncesi eğitimi öğretmenleri, veri toplama araçlarını doldurmuştur. Veri analizinde Basit Doğrusal Regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, başkalarına yardım amaçlı sosyal davranış, akranlarına karşı korkulu kaygılı olma ve akran şiddetine maruz kalma değişkenleri, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi stratejileri tarafından anlamlı biçimde yordanmaktadır. Akranlara karşı saldırganlık, akranlara karşı sosyal olmayan davranış, akranlar tarafından dışlanma ve aşırı hareketlilik değişkenleri ise sınıf yönetimi stratejileri tarafından anlamlı biçimde yordanmamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Stratejilerinin Çocukların Akran İlişkileri Üzerindeki Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect Classroom Management Strategies for Preschool Teachers has on Peer Relationships in Children | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 63 - 84 | - |
dc.identifier.startpage | 63 | en_US |
dc.identifier.endpage | 84 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 234728 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 22.08. Child Care and Youth Services | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-22T143110.099.pdf | 647.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
102
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
74
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.