Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGülay Ogelman, Hülya-
dc.contributor.authorErsan, Ceyhun-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:05Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:05Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1308-7177-
dc.identifier.issn1308-7177-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42563-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi stratejilerinin, okul öncesi dönem çocuklarının akran ilişkileri üzerinde bir etkisinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu, Denizli ilinde görev yapan 30 okul öncesi öğretmeni ile sınıflarında eğitim alan 5-6 yaş grubundan 306 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Ladd ve Profile Çocuk Davranış Ölçeği (Gülay, 2008), Akranlarının Şiddetine Maruz Kalma Ölçeği (Gülay, 2008) ve Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimini Değerlendirme Ölçeği (Dinçer ve Akgün, 2010) kullanılmıştır. Okul öncesi eğitimi öğretmenleri, veri toplama araçlarını doldurmuştur. Veri analizinde Basit Doğrusal Regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, başkalarına yardım amaçlı sosyal davranış, akranlarına karşı korkulu kaygılı olma ve akran şiddetine maruz kalma değişkenleri, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi stratejileri tarafından anlamlı biçimde yordanmaktadır. Akranlara karşı saldırganlık, akranlara karşı sosyal olmayan davranış, akranlar tarafından dışlanma ve aşırı hareketlilik değişkenleri ise sınıf yönetimi stratejileri tarafından anlamlı biçimde yordanmamaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Stratejilerinin Çocukların Akran İlişkileri Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect Classroom Management Strategies for Preschool Teachers has on Peer Relationships in Childrenen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage63 - 84-
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid234728en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept22.08. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-22T143110.099.pdf647.54 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.