Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42581
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCengiz, Cevdet-
dc.contributor.authorHünük, Deniz-
dc.contributor.authorİnce, Mustafa Levent-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:07Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:07Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1307-6477-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42581-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı iki yönlüdür: (1) Fiziksel Aktivite Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları anketinin 6-8. sınıf öğrencilerinde uyum geçerliği ve güvenirliğini belirlemek, (2) 6-8. sınıf öğrencilerinin egzersiz davranışı değişim basamaklarını cinsiyet değişkeni incelemektir. Katılımcılar (n=334) Fiziksel Aktivite Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları ve Haftalık Fiziksel Aktivite anketini doldurmuşlardır. Uyum geçerliği için Pearson ki-kare analizi uygulanırken güvenirlik için test-tekrar testi yapılmıştır. Ki-kare sonuçlarına göre fiziksel aktivite (FA) değerleri ile egzersiz davranışı değişim basamakları arasında anlamlı fark tespit edilmiştir. Ayrıca, test-tekrar testi analizi sonucu kabul edilebilir çıkmıştır. Diğer araştırma sonucuna göre ise cinsiyet ile egzersiz davranışı değişim basamakları arasında anlamlı fark belirlenmiştir. İleri analiz bulguları kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha düşük oranda devamlılık basamağında yer aldığını göstermiştir. Kız öğrencilerin FA davranışını devam ettirmekte sorun yaşadıkları görülmektedir. Elde edilen bulgulara göre Türkçe Fiziksel Aktivite Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları anketi 6-8.sınıflar için uyum geçerliği ve güvenirliği sağlanmıştır. İleride yapılacak deneysel çalışmalarda kız öğrencilerin FA davranışlarını geliştirmede egzersiz davranışı değişim basamakları temel alınmalı ve daha fazla FA olanakları sağlanmalıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePSYCHOMETRIC PROPERTIES AND INITIAL FINDINGS OF THE PHYSICAL ACTIVITY STAGES OF CHANGE QUESTIONNAIRE AMONG TURKISH MIDDLE SCHOOL STUDENTSen_US
dc.title.alternativeFİZİKSEL AKTİVİTE EGZERSİZ DAVRANIŞI DEĞİŞİM BASAMAKLARI ANKETİNİN TÜRK ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE PSİKOMETRİK DEĞERLERİ VE İLK BULGULARen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage131 - 139-
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.endpage139en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid182009en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept18. Faculty of Sports Science-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-26T110352.163.pdf417.38 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.