Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42667
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Şahin, Abdurrahman | - |
dc.contributor.author | Toraman, Mehtap | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:17:55Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:17:55Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | - |
dc.identifier.issn | 2148-4929 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42667 | - |
dc.description.abstract | Müzik dersi ve eğitimi, okullardaki başlıca sorunlu alanlardan biri olmaya devam etmektedir. Bu nitel durum çalışması, veli ve öğrenci görüşlerinin mevcut İlköğretim Müzik Öğretim Programının uygulanışına yönelik olarak ne tür çıkarımlar sunduğunu saptamak amacıyla yürütülmüştür. Araştırma toplam altı öğrenci ve üç velinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bireysel ve odak grup görüşmesi yoluyla toplanan nitel veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak temalara ayrıştırılmıştır. Veli görüşlerine ilişkin bulgular faydalar ve sorunlar boyutlarında; öğrenci görüşlerine ilişkin bulgular faydalar, sorunlar ve beklentiler boyutlarında ortaya çıkmıştır. Bulgular bir taraftan katılımcıların müziğe ve müzik dersine karşı olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya koyarken, diğer taraftan müzik dersinin önemsiz görüldüğüne yönelik tutum ve davranışları gösteren kanıtlar sunmaktadır. Bulgular, müzik öğretim programının içerik ve eğitim durumları boyutlarının gözden geçirilmesi ve programın uygulanma sürecindeki sorunları giderecek çalışmalara olan ihtiyacı göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik;Psikoloji | en_US |
dc.title | İlköğretim müzik dersine yönelik veli ve öğrenci görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Parents and students vıews about the music lesson at prımary schools | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 329 - 345 | - |
dc.identifier.startpage | 329 | en_US |
dc.identifier.endpage | 345 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 167315 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-27T113401.786.pdf | 492.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
64
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.