Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42667
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞahin, Abdurrahman-
dc.contributor.authorToraman, Mehtap-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:55Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:55Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1303-0493-
dc.identifier.issn2148-4929-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42667-
dc.description.abstractMüzik dersi ve eğitimi, okullardaki başlıca sorunlu alanlardan biri olmaya devam etmektedir. Bu nitel durum çalışması, veli ve öğrenci görüşlerinin mevcut İlköğretim Müzik Öğretim Programının uygulanışına yönelik olarak ne tür çıkarımlar sunduğunu saptamak amacıyla yürütülmüştür. Araştırma toplam altı öğrenci ve üç velinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bireysel ve odak grup görüşmesi yoluyla toplanan nitel veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak temalara ayrıştırılmıştır. Veli görüşlerine ilişkin bulgular faydalar ve sorunlar boyutlarında; öğrenci görüşlerine ilişkin bulgular faydalar, sorunlar ve beklentiler boyutlarında ortaya çıkmıştır. Bulgular bir taraftan katılımcıların müziğe ve müzik dersine karşı olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya koyarken, diğer taraftan müzik dersinin önemsiz görüldüğüne yönelik tutum ve davranışları gösteren kanıtlar sunmaktadır. Bulgular, müzik öğretim programının içerik ve eğitim durumları boyutlarının gözden geçirilmesi ve programın uygulanma sürecindeki sorunları giderecek çalışmalara olan ihtiyacı göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik;Psikolojien_US
dc.titleİlköğretim müzik dersine yönelik veli ve öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeParents and students vıews about the music lesson at prımary schoolsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage329 - 345-
dc.identifier.startpage329en_US
dc.identifier.endpage345en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid167315en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-27T113401.786.pdf492.12 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.