Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42673
Title: İlk ergenlikte öğrenci yaşam doyumu: Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri açısından bir değerlendirme
Other Titles: Students life satisfaction in early adolescence: An evaluation in terms of school counseling
Authors: Çivitci, Asım
Keywords: Aile Çalışmaları;Sosyal Çalışma;Sosyoloji
Abstract: Çocuk ve ergenlerin yaşantılarından genellikle hoşnut ve mutlu olma- ları, hem duygusal ve sosyal gelişimleri açısından hem de ileriki yıllarda yaşam- larını kolaylaştırabilecek hazır bir pozitif güce sahip olmaları bakımından önem taşımaktadır. Mutluluğun algısal boyutu olan yaşam doyumu, bireyin kendi yaşam kalitesini bilişsel bir değerlendirmesi olarak tanımlanmaktadır. İlk ergenlik dönemi gelişimsel olarak zorlu bir evre gibi görünmektedir ve bu evre- de yaşam doyumu, gelişimi destekleyen pozitif bir yaşam algısı olarak önemli- dir. İlk ergenlikte ailesel özellikler, akran ilişkileri, okul yaşantıları, akademik başarı, öğrencinin psikolojik özellikleri gibi yaşam doyumunu etkileyen pek çok etmen bulunmaktadır. Okul PDR servisleri de bu etmenleri gözönüne alarak öğrenci yaşam doyumunun arttırılması yönünde doğrudan ya da dolaylı bir işlev sergileyebilirler.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42673
ISSN: 1302-5600
2791-7657
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-21T110715.918.pdf102.72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.