Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42675
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | İlker Erturan, Gökçe | - |
dc.contributor.author | Arslan, Yunus | - |
dc.contributor.author | Demirhan, Giyasettin | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:17:56Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:17:56Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7561 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42675 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeğinin (ÖİMSÖ) lise öğrencilerine uygun olup olmadığını belirlemek amacıyla güvenirlik ve geçerliğinin saptanmasıdır. Araştırmaya Ankara ili merkez ilçedeki üç farklı lisede öğrenim gören 1605 (829 kız, 776 erkek) öğrenci (XYaş=15.67±1.19) gönüllü olarak katılmıştır. Kırk dört maddeden oluşan ÖİMSÖ, 7li derecelendirmeye sahip Likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin gösterdiği faktör yapısının lise öğrencilerinde aynı yapıyı gösterip göstermediğini belirlemek için ölçekten elde edilen verilere doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Sonuçlar, birinci düzey örtük değişkenler (öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlar) ve ikinci düzey örtük değişkenlerden (öz-düzenleme, bilişsel strateji kullanımı, öz-yeterlik, içsel değer, sınav kaygısı) oluşan model ile gözlenen değişkenler arasında iyi bir uyum olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemede kullanılan Cronbach Alfa değerleri 0.70 ile 0.77 arasındadır ve ölçeğin yeterli düzeyde güvenirliğe sahip olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Öğrenmeye ilişkin motivasyonel stratejiler ölçeği'nin geçerlik ve güvenirlik çalışması | en_US |
dc.title.alternative | A validity and reliability study of the motivated strategies for learning questionnaire | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 821 - 833 | - |
dc.identifier.startpage | 821 | en_US |
dc.identifier.endpage | 833 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 166482 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 18.01. Physical Education and Sports | - |
crisitem.author.dept | 18.01. Physical Education and Sports | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.