Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42694
Title: | Reel et imaginaire en tant qu'element de l'opposition et l'association dans Le Paysan de Paris D'aragon | Other Titles: | Aragon` un Pari̇s Köylüsü adlı yapıtında gerçek görü ile düşsel görü arasındaki koşutluk ve karşıtlık | Authors: | Kadıoğlu, Şevket | Abstract: | Birinci Dünya Savaşının hemen sonrasında bu savaşın yaralarının henüz taze olduğu 1926 yılında yayımlanmış olan Aragon un Paris Köylüsü (Le Paysan de Paris) adlı yapıtı André Bretonun Nadja adlı yapıtı ile birlikte Gerçeküstücülüğün tanıtlayıcı yapıtlarından biridir. Aragonun modern mitoloj i denilen yeni bir estetik arayışını da yansıtan Paris Köylüsü, okuyucuyu gerçek ve gerçekötesi, somut ve soyut, madde ve düşünce arasında gezindiren ve yazarın Paris sokaklarında, pasaj larında, parklarında, bahçelerine başıboş gezinmelerinin ürünü olan bir çeşit belge gibidir. Kendisini çevreleyen nesnelere ve dünyaya bakışı ve bunlarla ilgili algısı sıradan insandan çok farklı olan şair ve filozof bu yönüyle onları çok derinden kavrayarak ve sakladıkları yanlarıyla ilgili gizemleri çözerek sürrealite ye giden yolu açarlar. Bu süreçte şairin düşsel görüsü ile gerçeksi görüsü arasında kimi zaman karşıtlıklar kimi zamanda koşutluklar ortaya çıkar. İşte gerçeküstüyü açınlayan güç de, bu yanar döner evrende, düşlem prizmasından süzülen söz konusu karşıtlık ve koşutluğun elbirliği yapmasıyla ortaya çıkar. Bu çalışma Paris Köylüsünün gezintisi sırasında gerçekten gerçeküstüye geçişte düşsel görü ile gerçeksi görü arasındaki zıtlık ve koşutluğun üstlendiği işleve vurgu yapmaya çalışmaktadır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42694 | ISSN: | 1308-2922 2147-6985 |
Appears in Collections: | Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.