Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42712
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYaşar, Metin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:18:01Z-
dc.date.available2022-05-17T12:18:01Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42712-
dc.description.abstractİstatistiğe yönelik tutumları ölçme aracı geliştirmek amacıyla yapılan bu çalışmada, Çalışma evreni olarak Pamukkale Üniversitesi Eğitim fakültesinde 2011-2012 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören, istatistik dersi veya istatistikle ilgili olarak bir ders alan, öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma örneklemi ise söz konusu evrenden tesadüfi yöntemle belirlenen 296'sı bayan ve 154'ü ise erkek öğrenciden oluşan toplam 450 öğrenci oluşturulmuştur. Ölçek geliştirme aşamasında 58 istatistik tutum maddesi oluşturulmuş, bu maddelerin madde-toplam korelasyonlarının hesaplanmasından sonra, madde toplam-korelasyon değerleri düşük olan maddeler ölçekten çıkarıldıktan sonra 33 madde verileri kullanılarak Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) yapılmıştır. AFA sonuçlarına göre ölçekte yer alan 33 madde beş faktör (İstatistiğin mesleki yaşantı ile ilişkisi faktör öz değeri 10,019 ve açıkladığı varyans oranı %30,362, İstatistik korkusu-kaygısı öz değeri 3,980 ve açıkladığı varyans %12,061, İstatistikten keyif alma öz değeri 1,970 ve açıkladığı varyans 5,971, İstatistiğin önemi öz değeri 1,432 açıkladığı varyans ise %4,338 ve Algılanan istatistik güçlük faktörünün ise öz değeri 1,178 ve açıkladığı varyans ise %3,569'dur) altında toplanmıştır. Beş faktör toplam varyansın % 56,301'ini açıklamaktadır. Beş faktör altında yer alan 33 maddelik ölçeğin tümü için iç tutarlılık anlamında Cronbach ? = 0.927 olarak hesaplanmıştır. Ulaşılan bulgular eldeki istatistiğe yönelik tutum ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik özelliğine sahip olduğunu destekler mahiyettedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAttitudes Toward Statistics Scale: Validity and Reliability Studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage59 - 75-
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid205222en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.