Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42718
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGülay Ogelman, Hülya-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:18:02Z-
dc.date.available2022-05-17T12:18:02Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1308-9196-
dc.identifier.issn1308-7363-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42718-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Denizli ilindeki okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı çalışmalarının incelenmesidir. Çalışmada, Denizli ilinin merkezindek i Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 25 kadın öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Aile Katılımı Çalışmaları Formu kullanılmıştır. Sonuçlara bakıldığında, soru formunda yer alan 32 aile katılımı çalışmasının büyük bir bölümünün (ebeveyn köşesi, afişler, eğitim panosu, haberleşme panosu, broşürler, kitapçıklar, dergi-gazeteler, haber mektupları, yazışmalar, fotoğraflar, telefon -internet görüşmeleri, video -teyp kayıtları, konferanslar, ev ziyaretleri, makale kutusu, dilek-öneri kutusu, anne -baba kütüphaneleri, ailelerin sınıf dışı etkinliklere katılımı, günlükler, anne -babaların yönetim ve karar verme süreçlerine katılımı, grup toplantısı) gerçekleştirilmediği, 11 çalışmanın (anne -baba ile ilk g örüşme, tanışma toplantısı, ebeveyn toplantısı, bireysel görüşmeler, gelişim raporları, toplu dosyalar, sınıf içi eğitimlere katılma, özel günlerde anne -babayı okula davet etme, eve etkinlik gönderme, yılsonu sergisi) gerçekleştirildiği görülmektedir. 11 ç alışmadan 4ü tüm öğretmenler tarafından gerçekleştirilirken, 7 aile katılımı çalışmasını gerçekleştirmeyen öğretmenler de bulunmaktadır. Yirmi iki aile katılımı çalışmasının, gerçekleştirilememe nedenlerine bakıldığında en sık alan, zaman ve imkan yetersizlikleri nedeniyle yapılamadıkları görülmektedir. Ev ziyaretleri, öğretmenlerin gerçekleştirmekte en çok zorlandıkları aile katılımı çalışmalarında da ilk sırada yer almaktadır. Öğretmenler için gerçekleştirilmesi en rahat/kolay aile katılımı çalışması is e bireysel görüşmelerdiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Sosyal Çalışmaen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı çalışmaları: Denizli ili örneğien_US
dc.title.alternativeFamily involvement activities at preschool educational institutions: Case of Denizli provinceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage259 - 284-
dc.identifier.startpage259en_US
dc.identifier.endpage284en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid168968en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

224
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.