Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42732
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özdemir, İlhan | - |
dc.contributor.author | Köksal, Necla | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:18:03Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:18:03Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1301-3718 | - |
dc.identifier.issn | 2458-8342 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42732 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma, öğretmenlerin epistemolojik inançlarının düzeyini öğretmen görüşleriyle açıklamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma model çeşitlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 402 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel veriler 10 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgiler formu ve epistemolojik inanç ölçeği ile toplanmıştır. Nitel verilerde görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerde katılımcıların kıdem vebranş değişkenlerine göre epistemolojik inançlarının karşılaştırılmasında ANOVA, Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testleri kullanılmıştır. Nitel verilerde betimsel analiz yapılmıştır. Bulgular; öğretmenlerin öğrenmenin çabaya ve yeteneğe bağlı olduğuna yönelik inançlarının gelişmiş, tek bir doğrunun olduğuna yönelik inançlarının kısmen gelişmiş olduğu belirlenmiştir. Yani öğretmenler öğrenmenin yetenekten bağımsız, çabaya bağlı olarak gerçekleştiğine ve bazı alanlarda değişmez doğruların olduğuna inanmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançlarının Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | The Evaluation of Elementary Scool Teachers Epistemological Beliefs | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 47 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 301 - 326 | - |
dc.identifier.startpage | 301 | en_US |
dc.identifier.endpage | 326 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 179916 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-21T135518.597.pdf | 448.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
14
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.