Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42736
Title: | Üniversite Öğrencilerinde Olumlu Duygulanım ve Benlik Saygısı: Üniversite Doyumu ve Aidiyetinin Düzenleyici Rolü | Other Titles: | Positive affection and self esteem in college students: The moderating role of college satisfaction and college belonging | Authors: | Çivitci, Asım | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu çalışmada olumlu duygulanım, benlik saygısı, üniversite doyumu ve aidiyeti arasındaki ilişkiler incelenmiş; olumlu duygulanım ve benlik saygı- sı arasındaki ilişkide üniversite doyumu ve aidiyetinin düzenleyici rolü test edilmiştir. Katılımcılar, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 485 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler Olumlu Duygulanım Öl- çeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde hiyerarşik regresyon analizi, ANOVA ve Mann-Whitney U teknikleri uygulanmıştır. Bulgular, benlik saygısı ve olumlu duygulanım arasındaki ilişkide üniversite doyumunun düzenleyici bir rolünün olduğunu göstermektedir. Üniversite aidiyeti ise benlik saygısı ve olumlu duygulanım arasındaki ilişkide düzenleyici bir işleve sahip değildir. Ayrıca, üniversite doyumu ve aidiyeti yüksek olan öğrencilerde olumlu duygulanım ve benlik saygısı, düşük olanlara göre daha fazla bulunmuştur. Bulgular üniversitedeki öğrenci uyumuna yansımaları açısından tartışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42736 | ISBN: | 2146-796X 2146-7978 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.