Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42739
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkyüzlüer, Fatıma-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:18:04Z-
dc.date.available2022-05-17T12:18:04Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42739-
dc.description.abstractBilis? üstü, bireyin bilis?sel becerilerini anlaması, deg?erlendirmesi ve kontrol etmesiyle de ilgilidir. Öğrenenin kendi ög?renme süreçlerinin farkında olmayıs?ları ve bu süreci kontrol etmek için uygun becerilere sahip olmayıs?ları, ög?renmelerine engel olabilir. Bu nedenle öğrenenlerin anlamlı ög?renmeyi gerçekles?tirmelerinde ve öğrendiklerini uzun süreli belleklerine yerles?tirmelerinde bilis?sel süreçlerin yanı sıra bu süreçlerin farkındalığını vurgulayan bilis? üstünün (metacognition) etkili olabileceği öne sürülmektedir. Ög?rencilerin ög?renmelerinin ilerletilmesi için bilis? üstü farkındalıklarının ve becerilerinin de dikkate alınması gerekir. Bu sayede ög?rencilerin kendi bilis?sel yapılarını tanımaları, bu bilis?sel yapıları izlemeleri, kontrol etmeleri ve ög?renmeleriyle ilgili deg?erlendirme yapabilmeleri sag?lanmıs? olur. Müzik ög?retmenlig?i mesleg?i için de, aras?tıran, yaratıcı olan ve nasıl öğrendiğini bilip kendini değerlendirebilen görülmektedir. Müzik alanındaki teknolojik gelis?meler sayesinde, birçok ög?retim materyalinin, yeni öğretim, yöntem ve tekniklerin gelis?tirilmesi, müzik eg?itimine zenginlik kazandırmaktadır. Bu gelis?meler ışığında, müzik deg?erlendirmesi için üst biliş becerilerinin farkında olması gerektig?i düs?ünülmektedir. Bu çalışma betimsel bir çalışmadır. Müzik öğretmenlik öğretim programında eğitim görmekte olan 113 gönüllü müzik öğretmen adayı çalışmaya katılmıştır. Araştırma verileri, aday öğretmenlerin bazı kişisel özelliklerinin belirlenmesi için "Kişisel Bilgi Formu", üst biliş becerilerini ölçmek için "Üst Biliş Ölçeği" ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Anova kullanılmıştır. Müzik öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Gelecek öğretmenlerin eğitimli eğitim fakültelerinin, müfredatına, hizmet öncesi öğretmenlerin algıları, tutumları ve bilişsel beceriler arasındaki ilişki dikkate alınmalıdır. Bu bağlamda, öğretmen eğitimi programlarının önemli hale gelmiştir. Müzik öğretmeni eğitim programı etkili talimatı sadece öğrenmeyi artırmak, aynı zamanda hizmet öncesi müzik öğretmenleri, müzik eğitiminin yüksek seviyelerde başarılı olmak için gerekli yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak ve gerektiğinde kendi kavramsal bilgi ve usul stratejilerini yeniden olmamalıen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİŞÜSTÜ BECERİLERİen_US
dc.title.alternativeMETACOGNITION SKILLS OF PRESERVICE MUSIC TEACHERSen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage187 - 196-
dc.identifier.startpage187en_US
dc.identifier.endpage196en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid274012en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-21T144419.477.pdf374.64 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.