Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42770
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | İnce, Mustafa Levent | - |
dc.contributor.author | Hünük, Deniz | - |
dc.contributor.author | Müftüler, Mine | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:18:09Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:18:09Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1300-4387 | - |
dc.identifier.issn | 2757-5004 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42770 | - |
dc.description.abstract | Bu derlemenin amacı, sağlık için fiziksel aktivite davranışı geliştirmede etkili öğretim stratejilerini araştırma bulgularına dayalı olarak tartışmaktır. Fiziksel aktivite davranışı geliştirmeyi amaçlayan eğitim ortamlarında başarıyı düşüren en önemli güncel sorunlar eğitimin (a) bireysel ihtiyaçlara özgü olmaması, (b) serbest zaman fiziksel aktivite katılımını desteklememesi ve (c) bireyin özellikleri, sosyal çevre, fiziksel çevre ve ilgili politikalar arasında uyum gözetilerek hazırlanmamasıdır. Araştırmalar, bu sorunları gidermede transteorik (trans-theoretical), bağlamlararası (trans-contextual) ve sosyo-ekolojik (social-ecologic) modellere dayalı öğretim stratejilerinin yararlı olacağını göstermektedir. Transteorik model, bireyin bulunduğu fiziksel aktivite basamağına göre kişiye özgü kullanılması uygun olan güdüleme ve öğretim stratejilerini sunmaktadır. Bağlamlararası model, serbest zaman fiziksel aktivite düzeyini artırmak için bireylere verilen fiziksel aktivite eğitiminin nasıl yapılandırılması gerektiğini açıklamaktadır. Sosyo-ekolojik model ise, verilen eğitimin bireyin özellikleri, yaşadığı sosyal çevre, fiziksel çevre ve ilgili politikalarla nasıl uyumlandırılabileceği ile ilgili olarak yol göstericidir. Araştırma bulgularına dayanarak, fiziksel aktivite davranışı geliştirme konusunda çalışan uzman ve eğitmenlerin, eğitim verdikleri bireylerin ihtiyaçlarını belirledikten sonra, eğitim amaçlarına uygun modeli/modelleri seçerek, eğitim ortamı hazırlamaları ve uygulamaları önerilir. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.relation.ispartof | Toplum ve Hekim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sağlık Politikaları ve Hizmetleri | en_US |
dc.title | Fiziksel aktivite davranışı geliştirmede etkili öğretim stratejileri: Problemi belirle,kanıta dayalı uygun modeli seç ve uygula | en_US |
dc.title.alternative | Efective teaching strategies in developing physical activity behavior: Identify the problem, choose evidence-based appropriate model and apply | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 29 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 356 - 365 | - |
dc.identifier.startpage | 356 | en_US |
dc.identifier.endpage | 365 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 169554 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | other | - |
crisitem.author.dept | 18. Faculty of Sports Science | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-28T110428.093.pdf | 252.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
82
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
76
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.