Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42788
Title: Okul Öncesi Eğitimi Döneminde İsim Yazma Becerilerinin İncelenmesi
Other Titles: The Examination of Name Writing Skills in the Preschool Period
Authors: Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu
Muslugüme, Emine
Huz, Çiğdem
Bursa, Gülhan Yılmaz
Öztürk, Beste
Keywords: Pediatri;Temel Sağlık Hizmetleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları
Abstract: Çocukların gelişen okuryazarlık becerileri arasında isim yazma becerisi yer almaktadır. Kendi ismini yazma çocuklar için önemli ve anlamlı bir etkinlik ve gelişimsel olgunluklarını gösteren bir beceridir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının isim yazma becerilerini ve bu becerilere etki eden değişkenleri incelemektir. Bu araştırmaya okul öncesi eğitimi kurumlarına devam eden 3-6 yaşlarında 269 çocuk katılmıştır. Veriler, çocuklardan isimlerini boş bir kâğıda yazmaları istenerek elde edilmiştir. Çocukların yazıları 9'lu olarak derecelendirilen bir rubrikle değerlendirilmiştir. Bulgular, çalışmaya katılan çocukların %17. 8'inin kendi ismini yazabildiği ve çocukların yaş, cinsiyet ve anne eğitim ve gelir düzeyleri ile isim yazma becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğunu göstermektedir
URI: https://hdl.handle.net/11499/42788
ISSN: 1305-3515
1305-3515
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf382.05 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.