Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42788
Title: | Okul Öncesi Eğitimi Döneminde İsim Yazma Becerilerinin İncelenmesi | Other Titles: | The Examination of Name Writing Skills in the Preschool Period | Authors: | Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu Muslugüme, Emine Huz, Çiğdem Bursa, Gülhan Yılmaz Öztürk, Beste |
Keywords: | Pediatri;Temel Sağlık Hizmetleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları | Abstract: | Çocukların gelişen okuryazarlık becerileri arasında isim yazma becerisi yer almaktadır. Kendi ismini yazma çocuklar için önemli ve anlamlı bir etkinlik ve gelişimsel olgunluklarını gösteren bir beceridir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının isim yazma becerilerini ve bu becerilere etki eden değişkenleri incelemektir. Bu araştırmaya okul öncesi eğitimi kurumlarına devam eden 3-6 yaşlarında 269 çocuk katılmıştır. Veriler, çocuklardan isimlerini boş bir kâğıda yazmaları istenerek elde edilmiştir. Çocukların yazıları 9'lu olarak derecelendirilen bir rubrikle değerlendirilmiştir. Bulgular, çalışmaya katılan çocukların %17. 8'inin kendi ismini yazabildiği ve çocukların yaş, cinsiyet ve anne eğitim ve gelir düzeyleri ile isim yazma becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğunu göstermektedir | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42788 | ISSN: | 1305-3515 1305-3515 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (5).pdf | 382.05 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
6
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.