Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42792
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGencer, Ayşe Savran-
dc.contributor.authorSevim, Serkan-
dc.contributor.authorKaska, Arzu-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:19:43Z-
dc.date.available2022-05-17T12:19:43Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42792-
dc.description.abstractSon yıllarda laboratuvar uygulamalarında bilginin anlamlı bir şekilde yapılandırılmasını sağlayan Vee diyagramları bir öğretim stratejisi olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Vee diyagramlarının öğrenme günlükleriyle birlikte laboratuvar öğretim yöntemi olarak kullanımının fen bilgisi öğretmen adaylarının ders başarısı, öz-yeterlik ve tutumları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma 2009-2010 öğretim yılı Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında Genel Biyoloji Laboratuvarı-I ve II dersi kapsamında boylamsal olarak yürütülmüştür. Karma yöntemin kullanıldığı araştırmada; uygulamanın katılımcıların ders başarısı, fen öğretimi öz-yeterlikleri ve biyoloji tutumları üzerine etkisini ölçmek amacıyla tek grup ön test-son test deneme öncesi desen kullanılmış, nitel verilerden ise nicel verilerin yorumlanmasında yararlanılmıştır. Nicel veri toplama araçları olarak Genel Biyoloji Laboratuvarı-I ve II Başarı Testi , Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği ve Biyoloji Tutum Anketi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi uygulamanın katılımcıların ders başarısı düzeyinde bir artışa neden olurken, fen öğretimi öz-yeterlik inançlarında ve biyolojiye yönelik tutumlarında herhangi bir etkisi olmadığını göstermektedir. Diğer taraftan nitel veriler öğretmen adaylarının uygulama sürecinde öz-yeterlik inançlarını pozitif yönde etkileyebilecek potansiyele sahip deneyimler yaşadıklarını göstermektediren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGENEL BİYOLOJİ LABORATUVARINDA VEE DİYAGRAMI UYGULAMASI: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK BAŞARILARININ, ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ VE TUTUMLARININ BOYLAMSAL OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.title.alternativeVEE DIAGRAM APPLICATION AT GENERAL BIOLOGY LABORATORY: LONGITUDINAL EVALUATION OF PRESERVICE SCIENCE TEACHERS' ACHIEVEMENT, ATTITUDES, AND SELF-EFFICACY BELIEFS ASen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue52en_US
dc.identifier.startpage183 - 202-
dc.identifier.startpage183en_US
dc.identifier.endpage202en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid196643en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.17755-esosder.80772-70628.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.