Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42793
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydemir, Özgür Kasım-
dc.contributor.authorAydemir, Nermin Er-
dc.contributor.authorBabacan, Tuğba-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:19:43Z-
dc.date.available2022-05-17T12:19:43Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42793-
dc.description.abstractNinniler, tarihi süreç boyunca bireyin öncü eğitiminde işlevsel özelliğe sahip kültür ögeleri olarak kullanılmışlardır. Salt ses tekrarı ya da işlevsiz anlatılar olarak değerlendirilmemesi gereken Türk ninnilerinde, Türk kültürünün temel özellikleri ve buna bağlı evren tasavvuru görülebilmektedir. Bu gerekçe ile kendisi de bir oyun formunun parçası olan ninnilerin içeriği geleneksel oyun kavramına ilişkin verileri barındırmaktadır. Geleneksel eğitim süreci içerisinde kültürel devamlılığın sağlanmasına, Türk kültüründe ninnilerin sonrasında ağırlık kazanan geleneksel oyun türleri etkili olmaktadır. Böylelikle ninnilerle hayata hazırlanan ve içerisindeki oyun unsuru ile sonraki evreye alışan kişinin özgün dünyası, Türk toplumunun kültür dairesi içerisinde kurgulanabilmektedir. Bu bağlamda geleneksel Türk oyunlarının temel özellikleri ve ülküsel kazanımları ninnilerin dilinde de somutlaşmıştır ki belirlemiş olduğumuz ortaklıklar kültürel devamlılık adına önem taşımaktadır. itel araştırma yöntemine dayalı yürütülen bu araştırmada, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisindeki tüm bölgelerden derlenmiş 1651 ninni metninden hareketle ninnilerin içerisindeki oyun kavramı üzerine, Gadamer'ın görüşleri ağırlıklı olmak üzere felsefi çözümlemeler gerçekleştirilmiştir. Ardından oyun kavramının felsefe eksenli çözümlemelerinden hareketle kaynak kişilerden derlenmiş ninnilerin içerisindeki oyun olgusu, geleneksel Türk oyunları ile birbirine eklemli bütünlük içerisinde ele alınmış. öylelikle oyun kavramının geleneksel kültürümüzdeki özellikleri dilbilim ve kültür felsefesi içerisinde değerlendirilerek, eğitim bağlamında uygulanabilir modellerin oluşturulabilmesi adına öneri ortaya koyulmaya çalışılmıştıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTÜRK NİNNİLERİNİN DİLBİLİM VE DİL FELSEFESİ TEMELLİ ÖZELLİKLERİen_US
dc.title.alternativeLINGUISTICS AND LANGUAGE PHILOSOPHY BASED FEATURES OF TURKISH LULLABIESen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage183 - 192-
dc.identifier.startpage183en_US
dc.identifier.endpage192en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid279030en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept12.09. Turkish Language and Literature-
crisitem.author.dept01.02. Distance Education Application and Research Center-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf395.45 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

188
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.