Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42820
Title: TÜRKÇENİN İKİNCİ DİL OLARAK ÖĞRETİLDİĞİ BİR ORTAMDA KÜLTÜRÜN YERİ
Other Titles: THE PLACE OF CULTURE IN A TEACHING TURKISH AS A SECOND LANGUAGE SETTING
Authors: Yaylı, Derya
Yaylı, Demet
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışma, İkinci Dil Olarak Türkçe öğrencilerinin kültür kavramını dört farklı boyut bakımından nasıl tanımladıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda bu çalışma, öğrencilerin ders kitapları ve materyallerindeki kültür unsurlarını nasıl değerlendirdiklerini de betimleme amacındadır. Dil ile kültür arasındaki diyalektik bağlantı düşünüldüğünde, ders kitaplarının ve öğretmenler tarafından kullanılan materyallerin bu kültürel ilişkiyi yansıtması gerekir. Bu gereklilik ışığında, 14 farklı ülkeden 17 öğrencinin katıldığı bir nitel çalışma deseni oluşturulmuştur. Bir sormaca ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla nitel veri toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular öğrencilerin kültürü tanımlarken çoğunlukla kültürün sosyolojik boyutuna gönderme yaptıklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca öğrencilerin ders kitaplarına ve materyallere kültür açısından bakışlarında karşıt görüşlerin olduğu ortaya çıkmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42820
ISSN: 1302-2431
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf118.86 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

6
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.