Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42821
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu | - |
dc.contributor.author | Akay, Belkıs | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:19:46Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:19:46Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 1302-8944 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5983 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42821 | - |
dc.description.abstract | Okul öncesi eğitiminde Türkçe etkinlikleri çocukların dil gelişiminin desteklenmesi ve okuma yazmaya karşı olumlu tutum sergilemeleri açısından önemlidir. Bu araştırma okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin Türkçe etkinliklerinde nasıl hikaye okudukları ve sorular sorduklarını derinlemesine incelenmesi amaçlamıştır. Nitel durum araştırması yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmaya, kartopu örneklem yöntemiyle seçilen 16 okul öncesi eğitimi öğretmeni katılmıştır. Veriler, katılımsız gözlem tekniğiyle öğretmenlerden tipik bir Türkçe etkinliklerini videoya kaydetmeleri istenerek toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiziyle derinlemesine incelenmiş ve (a)Türkçe etkinliklerinin genel özellikleri, (b)etkileşimli ve (c) etkileşimsiz okuma olarak adlandırılan üç temel tema öğretmenlerinin Türkçe etkinliklerine kısıtlı süre ayırdığı, sınırlı sayıda öğretmenin etkileşimli okuma kullandığı ve daha fazla oranda kapalı uçlu ve (ne) soru ifadesi bulunmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda öğretmenlerin etkileşimli okuma ve çocukları üst düzey düşünceye yöneltecek açık uçlu soruları daha fazla kullanmaları için öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Eğitimde Hikaye Okuma ve Öğretmen Sorularının İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of Story Reading and Teacher Questions in Early Childhood Education | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 36 | en_US |
dc.identifier.startpage | 34 - 46 | - |
dc.identifier.startpage | 34 | en_US |
dc.identifier.endpage | 46 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 213700 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.21764-efd.13237-181511.pdf | 551.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
28
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
6
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.