Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42852
Title: Pedagojik Formasyon Programına Katılan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterliklerinin İncelenmesi
Other Titles: The Investigation of the Students of Pedagogical Formation the Towards Teaching Profession Qualifications
Authors: Süral, Serhat
Saritaş, Emel
Keywords: Spor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışmanın amacı fen edebiyat fakültesindeki lisans eğitiminden sonra öğretmenlik yapabilmek için eğitim fakültelerinde pedagojik formasyon alan öğrencilerin, öğretmenlik mesleğine yönelik yeterliklerinin ne düzeyde olduğunu ve bu yeterliklerini belirlerken pedagojik formasyon programı hakkında belirlenen çerçevede neler düşündüklerini tespit etmektir. Araştırma nicel bir çalışma olarak tasarlanmış ve genel tarama modeli kullanılmıştır. Bu modele uygun olarak, ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Schwarzer (1992) tarafından geliştirilen Sünbül ve Arslan'ın (2007) Türkçe'ye uyarladıkları mesleki yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamına pedagojik formasyon eğitimi alan 300 öğrenci katılmıştır. Belirlenen değişkenlerin frekans dağılımları incelenmiştir. Bunun yanında öğretmenlik mesleğine yönelik yeterlik düzeylerinde cinsiyet, formasyon eğitim süreci, üniversite tercihleri ve formasyon alınmasındaki amaç değişkenlerine göre anlamlı farklar oluştuğu görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42852
ISSN: 1305-5429
1306-7850
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (8).pdf4.7 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.