Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42899
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ogelmani, Hülya Gülay | - |
dc.contributor.author | Seçerii, Zarife | - |
dc.contributor.author | Gündoğan, Aysun | - |
dc.contributor.author | Bademc, Dursun | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:19:57Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:19:57Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 1300-302X | - |
dc.identifier.issn | 2548-0278 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42899 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, 68-72 aylık okul öncesi eğitime ve ilkokula devam eden çocukların okula uyum ve öğretmenleriyle ilişkilerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın örneklem grubunu, Denizli il merkezinde ilkokul 1. sınıf ve okul öncesi eğitime devam eden 68-72 aylık 64 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği ve Öğrenci-Öğretmen İlişki Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlara göre çocukların okula uyum değişkenlerinde (işbirlikli katılım, kendi kendini yönetme, okuldan kaçınma, okulu sevme) sınıf türü açısından anlamlı düzeyde farklılık bulunmamaktadır. Öğretmen-çocuk ilişkileri açısından ise iki grup arasında farklılık bulunmaktadır. Şöyle ki, öğretmene yakınlık, bağlılık ve genel öğretmen-çocuk ilişkisi açısından anasınıfına devam eden çocukların ilkokul 1. sınıfa devam eden akranlarına göre daha yüksek puanlar aldıkları belirlenmiştir. Öğretmenle çatışma değişkeninde ise 1. sınıfa devam eden çocuklar, diğer gruptaki akranlarına göre daha yüksek puanlar almışlardır | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pediatri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | 68-72 Aylık Okul Öncesine ve İlkokula Devam Eden Çocukların Okula Uyum ve Öğretmenleriyle İlişkilerinin Karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | The Comparison of 68-72 Months Pre-School and Primary School Children's Relationships with Their Teachers and Their School Adjustment | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 34 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 - 17 | - |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 17 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 194473 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 29.02. Child care and Youth services | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.7822-omuefd.214914-188070.pdf | 390.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
68
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
8
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.