Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42899
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOgelmani, Hülya Gülay-
dc.contributor.authorSeçerii, Zarife-
dc.contributor.authorGündoğan, Aysun-
dc.contributor.authorBademc, Dursun-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:19:57Z-
dc.date.available2022-05-17T12:19:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1300-302X-
dc.identifier.issn2548-0278-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42899-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, 68-72 aylık okul öncesi eğitime ve ilkokula devam eden çocukların okula uyum ve öğretmenleriyle ilişkilerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın örneklem grubunu, Denizli il merkezinde ilkokul 1. sınıf ve okul öncesi eğitime devam eden 68-72 aylık 64 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği ve Öğrenci-Öğretmen İlişki Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlara göre çocukların okula uyum değişkenlerinde (işbirlikli katılım, kendi kendini yönetme, okuldan kaçınma, okulu sevme) sınıf türü açısından anlamlı düzeyde farklılık bulunmamaktadır. Öğretmen-çocuk ilişkileri açısından ise iki grup arasında farklılık bulunmaktadır. Şöyle ki, öğretmene yakınlık, bağlılık ve genel öğretmen-çocuk ilişkisi açısından anasınıfına devam eden çocukların ilkokul 1. sınıfa devam eden akranlarına göre daha yüksek puanlar aldıkları belirlenmiştir. Öğretmenle çatışma değişkeninde ise 1. sınıfa devam eden çocuklar, diğer gruptaki akranlarına göre daha yüksek puanlar almışlardıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPediatri;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.title68-72 Aylık Okul Öncesine ve İlkokula Devam Eden Çocukların Okula Uyum ve Öğretmenleriyle İlişkilerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe Comparison of 68-72 Months Pre-School and Primary School Children's Relationships with Their Teachers and Their School Adjustmenten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume34en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1 - 17-
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid194473en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept29.02. Child care and Youth services-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.7822-omuefd.214914-188070.pdf390.48 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.