Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42931
Title: | The Moderator Role of Rational Beliefs in Relation to Procrastination, Academic Achievement and Academic Satisfaction | Other Titles: | Erteleme Eğilimi, Akademik Başarı ve Akademik Doyum İlişkisinde Akılcıİnançların Farklılaştırıcı Rolü | Authors: | Balkıs, Murat | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, erteleme eğilimi- akademik başarı ve erteleme eğilimi-akademik doyum ilişkisinde akılcı inançların farklılaştırıcı rolünü incelemektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde farklı bölümlerde öğrenim gören yaşları 19 ile 26 arasında değişen, 232'isi kız ve 62' si erkek olmak üzere 294 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Tuckman Erteleme Eğilimi Ölçeği, Akademik Doyum Ölçeği, Akılcı İnançlar ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Analizler, erteleme eğiliminin akademik doyum, akademik başarı ve akılcı inançlarla negatif yönde ilişkili olduğunu, buna karşın akademik doyum ve akademik başarının akılcı inançlar ile pozitif yönde ilişkili olduğunu göstermiştir. Hiyerarşik regresyon analizi sonuçları, akılcı inançların sadece erteleme eğilimi- akademik doyum ilişkisinde farklılaştırıcı etkisinin olduğunu, erteleme eğilimi- akademik başarı ilişkisinde ise farklılaştırıcı etkisinin olmadığını göstermiştir. Diğer bir ifadeyle, erteleme eğiliminin akademik doyum üzerindeki etkisi akılcı inançların düzeyine bağlı olarak artmakta ve azalmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular, alan yazınıyla ilişkisi içinde tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42931 | ISSN: | 1301-3718 2458-8342 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (12).pdf | 558.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
72
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
8
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.