Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42971
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇobanoğlu, Fatma-
dc.contributor.authorÖğretir, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:33Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2146-0655-
dc.identifier.issn2148-239X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42971-
dc.description.abstractÖğretmenlerin eğitim sistemine uyum sağlamasında, sistemdeki değer, normtutumlara uygun hareket edebilmesinde sosyalleşme süreci önemlidir. Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyleri incelenmiştir. İlişkisel tarama modeli kapsamında düzenlenen çalışmaya 364 öğretmen dâhil edilmiştir. Araştırma için gerekli veriler, Örgütsel Sosyalleşme Ölçeği (Kartal, 2003) ve öğretmenlerin kişisel özelliklerini belirlemek için hazırlanan formtoplanmıştır. Veriler normal dağılım göstermediği için, yapılan çözümlemelerde nonparametrik testler kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeylerinin iş doyumu, motivasyon, bağlılık ve kabullenme alt boyutlarında yüksek olduğu gözlenmiştir. Diğer yandan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyleri cinsiyet, medeni durum ve şuçalıştıkları okulda hizmet sürelerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Fakat, tüm alt boyutlarda kıdem arttıkça sosyalleşme düzeyinin arttığı ve eğitim seviyesi arttıkça da sosyalleşme düzeyinin de azaldığı görülmüştür. ve ile anen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPegem Eğitim ve Öğretim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme Düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe Level of The Organizational Socializational of The Primary School Teachersen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage149 - 166-
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage166en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid181623en_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (17).pdf963.83 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.