Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42972
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzdemir, İlhan-
dc.contributor.authorKöksal, Necla-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:33Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1304-4990-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42972-
dc.description.abstractÖzet: Bu araştırma, öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını öğ- retmen görüşleriyle açıklamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır ve karma model çeşitlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini De- nizli merkezinde çalışan 2226, örneklemini ise 402 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel veriler 10 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgiler formu ve yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Nitel verilerde ise görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerde katılımcıların cinsiyet, kıdem, branş ve mezun olunan okul değişkenlerine göre yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının karşılaştırılmasın- da Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Nitel verilerde ise betimsel analiz yapılmıştır. Bulgularda öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik olumlu tu- tuma sahip oldukları tespit edilmiştir. Nitel veriler nicel verilerden elde edilen sonuçları açıklamak için kullanılmış, nitel verilerde genel olarak nicel verileri destekleyen sonuçlara ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeÖğretmeni Attitudes of Elementary School Teachers Towards Constructivism Abstract: This research was conducted to investigate elementary school teachersen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage221 - 244-
dc.identifier.startpage221en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid183432en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf413.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

4
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.