Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42972
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özdemir, İlhan | - |
dc.contributor.author | Köksal, Necla | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:21:33Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:21:33Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 1304-4990 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42972 | - |
dc.description.abstract | Özet: Bu araştırma, öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını öğ- retmen görüşleriyle açıklamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır ve karma model çeşitlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini De- nizli merkezinde çalışan 2226, örneklemini ise 402 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel veriler 10 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgiler formu ve yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Nitel verilerde ise görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerde katılımcıların cinsiyet, kıdem, branş ve mezun olunan okul değişkenlerine göre yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının karşılaştırılmasın- da Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Nitel verilerde ise betimsel analiz yapılmıştır. Bulgularda öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik olumlu tu- tuma sahip oldukları tespit edilmiştir. Nitel veriler nicel verilerden elde edilen sonuçları açıklamak için kullanılmış, nitel verilerde genel olarak nicel verileri destekleyen sonuçlara ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Tutumları | en_US |
dc.title.alternative | Öğretmeni Attitudes of Elementary School Teachers Towards Constructivism Abstract: This research was conducted to investigate elementary school teachers | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 221 - 244 | - |
dc.identifier.startpage | 221 | en_US |
dc.identifier.endpage | 244 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 183432 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (2).pdf | 413.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
44
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
4
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.