Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42975
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSusar, Fatma Kırmızı-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:33Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42975-
dc.description.abstractBirinci sınıflarda ilkokuma yazma çalışmalarından önce gerçekleştirilecek olan işlevsel bir hazırlık süreci çocuğun okuma yazmaya sağlıklı bir şeklide başlamasında etkili olabilir. Bu araştırmanın amacı 1. sınıflar için 12 haftalık uyum ve hazırlık sürecindeki uygulamalara ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. 2012- 2013 eğitim öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilen araştırmada bütüncül tek durum desenine başvurulmuştur. 1. sınıf öğretmenleriyle (n=66) gerçekleştirilen çalışmada verilerin elde edilmesinde açık uçlu soru anketi kullanılmıştır. A raştırma verileri ise içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük çoğunluğu 12 haftalık uyum ve hazırlık sürecine tamamen uymuştur. Öğretmenler iki farklı yaş grubunun aynı sınıfta öğrenim görmesini uygun bulmadıkları gibi 12 haftadan sonra kalan süreyi ilkokuma yazmanın öğretilmesi ve pekiştirilmesi iç in de yetersiz bulmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.title12 Haftalık uyum ve hazırlık süreci uygulamalarına 1. sınıf öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.title.alternativeElementary 1 st grade teachers' views on the practices in the 12 - week adaptation and preparation processen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue179en_US
dc.identifier.startpage147 - 162-
dc.identifier.startpage147en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid171723en_US
dc.identifier.scopusqualityQ2-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf678.54 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.