Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42979
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKırmızı, Fatma Susar-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:34Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:34Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42979-
dc.description.abstractYaratıcı drama yönteminde bütün duyu organları etkin bir şekilde kullanıldığı için çocuğun dikkat, algılama, dinleme, konuşma, beden dilini kullanma gibi iletişim becerileri gelişir. Bu yöntem, çocuğa kendini, sorunlarını ve hayal dünyasını ifade edebilme fırsatı sunar. Birey çalışmalar sırasında edilgin değil, etkindir. Yaratıcı drama hem kişisel hem sosyal gelişimi sağlarken yaratıcılık ve farklı düşünebilme becerilerinin de ortaya çıkmasında yardımcı olmaktadır. Yaratıcı yazma da tıpkı yaratıcı drama gibi bireyin düşüncelerini özgürce ve üretken bir şekilde Eortaya koymasını sağlar. Yazma sürecinde öğrenci bilgisini olduğu kadar becerisini de kullanmalıdır. Bu nedenle yazma becerisinin gelişmesi uzun süreli ve etkin uygulamalar gerektirmektedir. Öğrenciler tarafından genel olarak sıkıcı bir etkinlik olarak görülen yazmayı, bir takım etkinlik ve uygulamalarla ilginç hale getirmek mümkündür. Yaratıcı yazma süreci, yazma çalışmalarını öğrenci için ilgi çekici bir hale getirmektedir. Yaratıcı drama ve yaratıcı yazma etkinliklerinin bir arada kullanılması öğrencinin yazmaya yönelik motivasyonunu artırabilir. Bu araştırmanın amacı; yaratıcı drama yöntemi ve yaratıcı yazma çalışmalarının yaratıcı yazma başarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma bir arada kullanılarak karma yöntem tercih edilmiştir. Karma yöntemlerden de gömülü (embedded) desene başvurulmuştur. Araştırmada nicel araştırma verileri ağırlıklı olarak ele alınmış, nitel veriler ise destekleyici olarak görülmüştür. Nicel boyutta gerçekleştirilen çalışmada ön-test, son-test kontrol gruplu deneme deseni kullanılmıştır. Çalışma, ilköğretim 4. sınıf öğrencileriyle 2013-2014 eğitim döneminde, Denizli merkez ilçede gerçekleştirilmiştir. Uygulamalar orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir okulda 14 haftada 60 öğrenci (kız=33; erkek=27) ile yürütülmüştür. Sürecin sonunda yaratıcı yazma çalışmalarına ilişkin olarak öğrenci görüşleri tespit edilmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Beydemir (2010) tarafından geliştirilen yaratıcı yazma ürünlerini değerlendirme ölçeği (YAYÜDÖ) ve araştırmacı tarafındanen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYaratıcı Drama ve Yaratıcı Yazma UygulamalarınınBaşarısına Etkisi Yaratıcı Yazmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue181en_US
dc.identifier.startpage93 - 115-
dc.identifier.startpage93en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid180708en_US
dc.identifier.scopusqualityQ2-
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (3).pdf737.08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

192
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

32
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.