Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42986
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDoğutaş, Aysun-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:35Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1308-7177-
dc.identifier.issn1308-7177-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42986-
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmen adaylarının kültürel zeka seviyelerini betimsel olarak araştırma ve incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, katılımcıların kültürel zeka seviyesi ile anne-babalarının eğitimi, cinsiyet, üniversitede devam ettikleri bölüm ve memleketleri gibi sosyo-demografik geçmişleri arasında ilişki olup olmadığını göstermeye çalışacaktır. Katılımcılar, 2014-2015 akademik yılında Türkiye'deki bir üniversitenin eğitim fakültesine kayıtlı 450 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler, 2007'de Ang ve arkadaşları tarafından geliştirilen ve 2014'te Ilhan ve Cetin tarafından Türkçe'ye uyarlanan ve psikometrik testleri yapılan Kültürel Zeka Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, öncelikle basit veri sunumu ve çizelge sunumu yapılarak değişkenlerin kodlaması ve analize hazır hale getirilmesi aşamalarının da dahil olduğu birkaç adımda incelenmiştir. Daha sonra katılımcıların kültürel zeka puanlarının ortalamaları sosyo-demografik geçmişlerine göre karşılaştırılmış ve korelasyon katsayısı metodu (Pearson's r) kullanılarak sosyo-demografik ve kültürel zeka seviye değişkenlerinin iki yönlü analizleri sunulmuştur. Katılımcıların kültürel zeka puanlarının ortalamaları karşılaştırıldığında, bu çalışma öğretmen adaylarının cinsiyet ve okudukları bölüme göre aralarında bazı farklılıklar gösterdiklerini belirlemiştir. Ayrıca bu çalışma, Pearson korelasyon katsayılarına bakıldığında, öğretmen adaylarının kültürel zeka seviyeleri ile bazı sosyo-demografik geçmişleri arasında anlamlı bir ilişki tespit etmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleCultural Intelligence Level of Turkish Teacher Candidates in Globalized Worlden_US
dc.title.alternativeKüreselleşen Dünyada Türk Öğretmen Adaylarının Kültürel Zekâ Seviyelerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage530 - 547-
dc.identifier.startpage530en_US
dc.identifier.endpage547en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid195028en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.14686-buefad.v4i2.5000131990-43687.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.