Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEcirli, Hatice-
dc.contributor.authorOgelman, Hülya Gülay-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:35Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2147-4168-
dc.identifier.issn2147-5385-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42991-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı,Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçeği'nin Türkçe versiyonunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olup olmadığının ortaya konulmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu, Denizli il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokulların anasınıflarına devam eden 5-6 yaş grubundan 70 çocuk oluşturmuştur. Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçeği, Gust tarafından 2014'de Almanya'da, 3-6 yaş arasındaki çocukların duygu düzenleme stratejilerini ortaya koymak amacıyla geliştirilmiş bir ölçme aracıdır. Ölçme aracı, sunulan duygu düzenleme stratejilerinin çocuk tarafından anlaşılması ve etkili duygu düzenleme stratejilerinin çocuk tarafından türetilmesi olarak iki bölümden oluşmaktadır. Ölçeğin tamamından en düşük puan 0, en yüksek ise 36 puan alınabilmektedir. Ölçekten alınan puan arttıkça, çocukların duygu düzenleme stratejisi bilgisinde artış olduğu anlaşılmaktadır.Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçeğinin geçerlik güvenirlik çalışmaları sırasında öncelikle, çeviri işlemleri gerçekleştirilmiştir. Kapsam geçerliği için ölçeğin Türkçe versiyonuyla ilgili beş öğretim üyesinden daha uzman görüşü alınmıştır.Kriter geçerliğinde, yaş değişkenine göre strateji bilgisi açısından yapılan t-testi analizine göre anlamlı düzeyde farklılık bulunmamaktadır. Cinsiyetle ilgili yapılan t-test analizine göre sunulan stratejilerde erkek çocuklarının kız çocuklara göre daha yüksek puan aldıkları belirlenmiştir. Söylenilen etkili davranış ve duygu stratejilerinde ise cinsiyete göre anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.Yapı geçerliğinde, sunulan etkili davranış stratejileri ile sunulan etkili düşünce stratejileri arasında yüksek düzeyde olumlu yönde anlamlı ilişki belirlenmiştir. Ölçeğin genelinde madde-toplam korelasyon değerleri istenilen düzeydedir. Soruların da orta zorlukta olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı, sunulan stratejilerde (24 madde) ?= .75 ve söylenilen stratejilerde (12 madde) ise ?= .70'dir. Ölçeğin test- tekrar test güvenirliği, yüksek düzeyde bulunmuştur (r = .81; p < .001). İki değerlendirmeciden elde edilen puanlar arasındaki korelasyonun (Kappa=0.89, p< .001) yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, Duygusal Düzenleme Stratejileri Ölçeği'nin 5-6 yaş Türk çocukları için kullanılabilecek, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleBEŞ-ALTI YAŞ ÇOCUKLARI İÇİN DUYGU DÜZENLEME STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ'NİN GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASIen_US
dc.title.alternativeVALIDITY-RELIABILITY STUDY OF THE SCALE OF EMOTION REGULATION STRATEGIES FOR CHILDREN AGED FIVE-SIXen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage85 - 100-
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid198048en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

450
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.