Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42992
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇivitci, Asım-
dc.contributor.authorTopbaşoğlu, Turnel-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:35Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:35Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42992-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, akılcı duygusal eğitimin ortaokul öğrencilerinin yaşam doyumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Denekler, bir devlet ortaokuluna devam eden 25 öğrenciden oluşmaktadır. Yaşları 13-14 olan katılımcıların 14ü kız ve 11i erkektir. Yaşam doyumu düşük olan denekler rastlantısal olarak deney grubuna (n=12) ve plasebo grubuna (n=13) atanmışlardır. Katılımcılara ön-testte ve son-testte Çokboyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği uygulanmıştır. Deney grubuna her hafta bir oturum olmak üzere 8 hafta süreyle akılcı duygusal eğitim programı uygulanmıştır. Plasebo grubunda ise aynı süre içinde toplu yaşam kuralları, sosyal medya, teknoloji, doğru beslenme gibi konular tartışılmıştır. Verilerinin analizinde tekrarlanmış ölçümler için iki yönü ANOVA (2x2 Split Plot), eşleştirilmiş gruplar için t-testi ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, akılcı duygusal eğitim programının toplam yaşam doyumu, arkadaş doyumu ve benlik doyumunu arttırmada etkili olduğunu göstermektedir. Akılcı duygusal eğitimin aile doyumu üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı gözlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAkılcı Duygusal Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumları Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Rational Emotive Education on Middle School Students Life Satisfactionen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage13 - 29-
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid191028en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf275.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

6
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.