Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42993
Title: Gerçeklik Terapisi Temelli Müdahalelerin Okullardaki Etkililiği: İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Bir İnceleme
Other Titles: The Effectiveness of Reality Therapy Based Interventions in Schools: An Examination about the Primary School and Middle School Students Sample
Authors: Türkdoğan, Turgut
Abstract: Bu araştırma, ilkokul ve ortaokul öğrencileriyle yürütülen gerçeklik terapisi temelli müdahalelerin etkililiğini inceleyen çeşitli araştırma bulgularının gözden geçirilmesini amaçlayan bir alanyazın taramasıdır. Çalışma kapsamında incelenen gerçeklik terapisi temelli müdahalelerin etkililiğini sınayan araştırmalar genel olarak (a) grupla psikolojik danışma, (b) psiko-eğitim programları, (c) seçim kuramı temelli sınıf programı ve okul destek (plânlama) odası şeklindeki üç ana başlık altında değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında ilkokul ve ortaokul öğrencileriyle yürütülen gerçeklik terapisi temelli müdahalelerin; öğrencilerin okula ilişkin olumlu tutumlar geliştirmelerinde, disiplini bozucu problem davranışlardan uzaklaşmalarında, akademik başarı düzeylerini arttırmalarında, içsel kontrol odağını ve sorumluluk düzeylerini yükseltmelerinde ve de olumlu bir benlik kavramı ve başarı kimliği geliştirmelerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. İnceleme sonucunda ulaşılan bulgular tartışılmış, ileride yapılacak araştırmalara yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42993
ISSN: 1307-4474
1307-4474
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf259.91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

6
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.