Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43015
Title: Okul öncesi dönem çocuklarının matematik becerileri ile onların sosyo-demografik özellikleri ve sosyo-dramatik oyunları arasındaki ilişki
Authors: Karaman, Selin
İvrendi, Asiye
Abstract: Okul öncesi dönemde özellikle sosyo-dramatik oyun, çocukların problem çözme, muhakeme gibi üst bilişsel ve matematik becerilerini desteklemektedir. Bu nedenle, sosyo-dramatik oyunun matematik becerileri ile ilişkisinin incelenmesi önem taşımaktadır. Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 6 yaş çocuklarının matematik becerileri ile ilgili olan bu çalışmanın birinci amacı, çocukların matematik becerilerini ve sosyo- dramatik oyunun boyutlarına yer verme durumlarını belirlemektir. İkinci amacı ise, çocukların matematik becerileri ile sosyo-demografik özellikleri ve sosyo-dramatik oyunun boyutları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın bulgularına göre, düşük ve orta sosyo-ekonomik düzeyde geliri olan ailelerin çocuklarının ve sosyo-dramatik oyunun sembolik araç, sembolik yerine koyma ve sembolik karmaşıklık boyutlarının en yüksek ve en düşük seviyesinde oynayan çocukların matematik başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/43015
ISSN: 1300-1337
1300-1337
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf753.13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.