Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43038
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sezer, Seniye Renan | - |
dc.contributor.author | Güner, Necdet | - |
dc.contributor.author | İspir, Oylum Akkuş | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:21:40Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:21:40Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 1300-5340 | - |
dc.identifier.issn | 2536-4758 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43038 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma 2005 yılında yapılan ilköğretim birinci kademe matematik programının, ders kitaplarının, kullanılan pedagojinin ve öğrenci tutumunun sınıf öğretmenleri tarafından değerlendirilmesini amaçlamıştır. Öğretmenlere göre yeni programın kuvvetli yönleri öğrenci merkezli olması ve matematiğin hayatla ilişkilendirilmesi, zayıf yönleri ise yıl içindeki sarmal yapı, programın yüklü olması ve yeterli zamanın olmamasıdır. Çoğunluk ders kitaplarını yeterli bulmazken soru çeşitliliğinin azlığı en büyük neden olarak gösterilmiştir. Öğretmenlerin %57'si haftada 4 veya daha fazla etkinlik yaptığını ifade ederken, %15,3'ü öğrenci merkezli bir yaklaşım kullandıklarını söylemektedirler. Etkinlik yapma sıklığı ile coğrafi bölgeler, yerleşim bölgeleri, öğretmen deneyimi ve sınıf mevcudu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmemektedir. Öğretmenlere göre yeni program ile öğrencilerin matematikte başarılı olma isteği ve derse ilgileri ortanın üstünde iken, matematiği keşfetme istekleri ve önbilgi düzeyleri ortanın biraz altındadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Dördüncü Sınıf Öğretmenleri Matematik Reformunu Değerlendiriyorlar | en_US |
dc.title.alternative | Fourth Grade Teachers Evaluate the Mathematics Reform in Turkey | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 30 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 227 - 238 | - |
dc.identifier.startpage | 227 | en_US |
dc.identifier.endpage | 238 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 235939 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (9).pdf | 348.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
8
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.