Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSezer, Seniye Renan-
dc.contributor.authorGüner, Necdet-
dc.contributor.authorİspir, Oylum Akkuş-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:40Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:40Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1300-5340-
dc.identifier.issn2536-4758-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43038-
dc.description.abstractBu çalışma 2005 yılında yapılan ilköğretim birinci kademe matematik programının, ders kitaplarının, kullanılan pedagojinin ve öğrenci tutumunun sınıf öğretmenleri tarafından değerlendirilmesini amaçlamıştır. Öğretmenlere göre yeni programın kuvvetli yönleri öğrenci merkezli olması ve matematiğin hayatla ilişkilendirilmesi, zayıf yönleri ise yıl içindeki sarmal yapı, programın yüklü olması ve yeterli zamanın olmamasıdır. Çoğunluk ders kitaplarını yeterli bulmazken soru çeşitliliğinin azlığı en büyük neden olarak gösterilmiştir. Öğretmenlerin %57'si haftada 4 veya daha fazla etkinlik yaptığını ifade ederken, %15,3'ü öğrenci merkezli bir yaklaşım kullandıklarını söylemektedirler. Etkinlik yapma sıklığı ile coğrafi bölgeler, yerleşim bölgeleri, öğretmen deneyimi ve sınıf mevcudu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmemektedir. Öğretmenlere göre yeni program ile öğrencilerin matematikte başarılı olma isteği ve derse ilgileri ortanın üstünde iken, matematiği keşfetme istekleri ve önbilgi düzeyleri ortanın biraz altındadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDördüncü Sınıf Öğretmenleri Matematik Reformunu Değerlendiriyorlaren_US
dc.title.alternativeFourth Grade Teachers Evaluate the Mathematics Reform in Turkeyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage227 - 238-
dc.identifier.startpage227en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid235939en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf348.52 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.