Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKapıkıran, Şahin-
dc.contributor.authorYaşar, Metin-
dc.contributor.authorAcun Kapıkıran, Necla-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:10Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:10Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1302-1370-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43120-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ergenlerin benlik saygısı ve okul tükenmişliği üzerinde öz düzenleme davranışlarının doğrudan ve dolaylı rolünün incelenmesidir. Çalışmanın verileri,9 ile 12. Sınıfları kapsayan 280 kız 192 erkek olmak üzere toplam 472 lise öğrencisinden toplanmıştır. Öğrencilere, Benlik Saygısı Ölçeği, Schaufeli, Martìnez, Pinto, Salanova ve Bakker (2002) tarafından geliştirilen Maslach Tükenmişlik Ölçeği, Tuckman, Abry ve Smith, (2002) tarafından geliştirilen Öz Düzenleme Ölçeği uygulanmıştır. Veriler yapısal eşitlik modeli çerçevesinde analiz edilmiştir. Modelin uyum değerleri kabul edilebilir düzeye ulaşmıştır. Sonuçta, öz düzenlemenin, benlik saygısı ile okul tükenmişliği arasında hem doğrudan ve hem de dolaylı rolü olduğu saptanmıştır. Bu sonuçlar alan yazın kapsamında tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleBenlik Saygısı ve Okul Tükenmişliği Arasındaki İlişkide Öz Düzenlemenin Doğrudan ve Dolaylı Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Direct and Indirect Role of Self-regulation in the Relationship between Self-esteem and School Burnouten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.startpage51 - 64-
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid215632en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.