Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.contributor.authorAtan, Abdullah-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:13Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:13Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43136-
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarında tükenmişlik ve ego durumlarının ilişkisi ve ego durumlarının tükenmişliği yordamadaki rolü incelenmiştir. Çalışma tarama modelinde betimsel bir araştırma niteliğindedir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde farklı bölümlerde öğrenim gören 332 üçüncü (n = 110) ve dördüncü (n = 222) sınıf öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların 90'ı erkek, 242'si kızlardan oluşmuştur. Veri toplama araçları olarak Maslach Tükenmişlik Envanteri ve Ego Durumları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde değişkenler arasındaki olası ilişkileri belirlemek için Pearson korelasyon katsayısı ve ego durumlarının tükenmişliği yordama gücünü belirlemek için de basit regresyon (linear) analizi teknikleri kullanılmıştır. Bulgular, duygusal tükenmişliğin eleştirel ebeveyn, altın çocuk ve asi çocuk ego durumları ile pozitif, koruyucu ebeveyn ve yetişkin ego durumları ile negatif; duyarsızlaşmanın eleştirel ebeveyn, doğal ve asi çocuk ile pozitif, koruyucu ebeveyn ve yetişkin ile negatif; düşük kişisel başarının ise koruyucu ebeveyn ve yetişkin ile negatif yönde ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca yapılan regresyon analizlerinde eleştirel ebeveyn, yetişkin, altın ve asi çocuk ego durumlarının duygusal tükenmişliği; eleştirel ebeveyn, yetişkin ve asi çocuk ego durumlarının duyarsızlaşmayı; yetişkin ego durumunun ise düşük kişisel başarıyı anlamlı olarak yordadığı görülmüştür. Bu sonuçlar, ebeveyn çocuk yetiştirme tutumları, eğitim ortamlarının niteliği, programların etkililiği ve eğitimcilerin iletişim yeterlikleri bakımından önemli ipuçları sunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular eğitimciler açısından tartışılmış ve önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen adaylarında ego durumlarının tükenmişliği yordama gücüen_US
dc.title.alternativeTHE PREDICTIVE POWER OF EGO STATES ON BURNOUT IN STUDENT TEACHERSen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage607en_US
dc.identifier.endpage624en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid283535en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (11).pdf574.16 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.