Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43147
Title: Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Geliştirilen Araştırma Temelli Matematik Eğitim Programlarının İncelenmesi
Other Titles: Investigation of the Research Based Mathematics Programs Developed for Preschool Children
Authors: Ersan, Ceyhun
İvrendi, Asiye
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Son yıllarda erken çocukluk döneminde matematik eğitimine yönelik ilgide bir artış gözlemlenmektedir. Verilen bu önemden hareketle nitelikli matematik eğitiminin özellikleri tartışılmakta ve çocukların matematikle ilişkili öğrenmelerini daha etkin bir şekilde desteklemek amacıyla çeşitli matematik eğitim programları geliştirilmektedir. Bu programlar farklı dillere uyarlanmakta ve etkinliklerini değerlendirmek amacıyla deneysel çalışmalara yer verilmektedir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocukları için geliştirilmiş ve araştırma temelli olan matematik eğitim programlarını incelemektir. Bu programlar; Yapı Taşları (Building Blocks), Küçük Çocuklar İçin Büyük Matematik (Big Math for Little Kids) ve Anaokulu-Anasınıfı Matematik (Pre-K Mathematics) Eğitim Programlarıdır. Bu amaca ulaşmak için anılan programların temel özellikleri ile deneysel çalışmalardan elde edilen veriler ışığında etkileri ve benzer ve farklı yönleri tartışılmıştır. Bu bağlamda, incelenen eğitim programlarının Türkiye'deki okul öncesi eğitimde kullanılabilirliklerine yönelik bazı önerilere de yer verilmiştir
URI: https://hdl.handle.net/11499/43147
ISSN: 2147-1037
2147-1037
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf392.12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.