Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43179
Title: | Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite ile çocukların gelişim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Other Titles: | EXAMINATION OF THE RELATIONSHIPS BETWEEN QUALITY OF PRESCHOOL EDUCATION INSTITUTION | Authors: | Canbeldek, Merve Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Sosyal Çalışma | Abstract: | Bu araştırma okul öncesi eğitim kurumlarının kaliteleri ile bu kurumlara devam eden beş-altı yaş çocuklarının dil-bilişsel, ince motor, kaba motor, özbakım-sosyal gelişim düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesini amaçlamıştır. Çalışmanın örneklemini 55 okul öncesi eğitimi sınıfı ve bu sınıflardaki 846 çocuk ve 55 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan çocukların gelişim düzeyleri "Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE)" ve sınıfların kaliteleri "Erken Çocukluk Eğitim Ortamları Ölçme Aracı (ECER)" ve "Okul Öncesi Eğitim Kurumu Yapısal Kalitesi İçin Bilgi Formu" aracılığı ile ölçülmüştür. Verilerin çözümlenmesinde kurum kaliteleri ile çocukların gelişimleri arasındaki ilişki Spearman's Korelasyon analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, okul öncesi eğitim kurumlarının kalite düzeyleri ile çocukların gelişimsel sonuçları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler saptanmıştır | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43179 | ISSN: | 1303-0493 2148-4929 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (14).pdf | 461.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
68
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
18
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.