Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKanmaz, Ahmet-
dc.contributor.authorUyar, Lütfi-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:59Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:59Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2148-7456-
dc.identifier.issn2148-7456-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43299-
dc.description.abstractBu araştırma; öğretmen görüşlerine dayanarak ortaokullarının etkililik düzeylerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan ölçek formu; Denizli ili Çameli ilçesinde 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde resmi ortaokullarında görev yapan öğretmenlere uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde analizlerinden, okul etkililiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin okul etkililiğine ilişkin görüşlerinin tanımlayıcı özelliklerine göre değişiminin incelenmesinde ise t testi, Tek Yönlü Anova ve Tukey testlerinden faydalanılmıştır. Öğrenci başarısını belirleyen TEOG(Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş Sınavı) sonuçları üzerinde okul etkililiğinin belirlenmesinde ise korelasyon analizine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin okullarını yüksek düzeyde etkili buldukları, öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre etkili okula ilişkin görüşlerinde farklılaşmalar olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin okul etkililiğine ilişkin görüşlerinin öğrenci başarısı üzerinde anlamlı etkilerinin olmadığı tespit edilmiştiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Assessment Tools in Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleOkul Etkililiğinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeOkul Etkililiğinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage123 - 136-
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid256541en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.21449-ijate.239551-208014.pdf642.03 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

154
checked on May 27, 2024

Download(s)

26
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.