Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43302
Title: | Beş Yaş Çocuklarının Akran Şiddetine Maruz Kalma ve Akran Şiddetini Uygulama Düzeylerinin İzlenmesi | Other Titles: | Following the Levels of Exposure the Peer Victimisation and Applying Peer Victimisation in Five Year-Old Children | Authors: | Ogelman, Hülya Gülay Sarıkaya, Hatice Erten |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Psikoloji | Abstract: | Bu araştırma, beş yaş çocuklarının akran şiddetine maruz kalma ve akran şiddeti uygulama düzeyleri arasındaki ilişkiyi izlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada boylamsal tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Denizli ilinin Tavas ilçesinden iki bağımsız anaokulundan, 5 yaş grubu 52 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklardan 19'u (% 36.5) kız, 33'ü (% 63.5) erkektir. Çocukların yaş ortalaması, 5 yıl iki aydır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Akran Şiddetine Maruz Kalma Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çocukların akran şiddetine maruz kalma düzeyleri ile ilgili dört ölçüm arasında olumlu yönde anlamlı düzeyde ilişki bulunmaktadır. Kızlar ve erkekler arasında akran şiddetine maruz kalma düzeyi, dört ölçümde de anlamlı farklılık göstermemektedir (p>.001). Akranlara şiddet uygulamada ise eğitim-öğretim yılının başında cinsiyetler arasında anlamlı farklılık görülmezken, diğer üç ölçümde erkeklerin çocuklarına göre istatistiksel açıdan daha yüksek düzeyde bulunmuştur (p<.001). | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43302 | ISSN: | 1302-8944 2146-5983 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.21764-efd.86774-181554.pdf | 533.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
4
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.