Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43302
Title: Beş Yaş Çocuklarının Akran Şiddetine Maruz Kalma ve Akran Şiddetini Uygulama Düzeylerinin İzlenmesi
Other Titles: Following the Levels of Exposure the Peer Victimisation and Applying Peer Victimisation in Five Year-Old Children
Authors: Ogelman, Hülya Gülay
Sarıkaya, Hatice Erten
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Psikoloji
Abstract: Bu araştırma, beş yaş çocuklarının akran şiddetine maruz kalma ve akran şiddeti uygulama düzeyleri arasındaki ilişkiyi izlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada boylamsal tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Denizli ilinin Tavas ilçesinden iki bağımsız anaokulundan, 5 yaş grubu 52 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklardan 19'u (% 36.5) kız, 33'ü (% 63.5) erkektir. Çocukların yaş ortalaması, 5 yıl iki aydır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Akran Şiddetine Maruz Kalma Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çocukların akran şiddetine maruz kalma düzeyleri ile ilgili dört ölçüm arasında olumlu yönde anlamlı düzeyde ilişki bulunmaktadır. Kızlar ve erkekler arasında akran şiddetine maruz kalma düzeyi, dört ölçümde de anlamlı farklılık göstermemektedir (p>.001). Akranlara şiddet uygulamada ise eğitim-öğretim yılının başında cinsiyetler arasında anlamlı farklılık görülmezken, diğer üç ölçümde erkeklerin çocuklarına göre istatistiksel açıdan daha yüksek düzeyde bulunmuştur (p<.001).
URI: https://hdl.handle.net/11499/43302
ISSN: 1302-8944
2146-5983
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
10.21764-efd.86774-181554.pdf533.66 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

26
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.