Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43338
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gülay, Hülya Ogelman | - |
dc.contributor.author | Gündoğan, Aysun | - |
dc.contributor.author | Sarıkaya, Hatice Erten | - |
dc.contributor.author | Önder, Alev | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:24:03Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:24:03Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1300-9702 | - |
dc.identifier.issn | 2149-3243 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43338 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı anaokuluna devam eden çocuklarda, serbest ve hareketli oyun düzenlemelerinin akran ilişkisine etkisini incelemektir. Bu amaçla ön test, son testli, deney ve kontrol gruplu deneysel yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmada iki deney bir kontrol grubu yer almaktadır. Çalışma grubunu Denizli ili Tavas ilçesinde MEB'na bağlı resmi bir bağımsız anaokulundaki üç sınıfa devam eden 5 yaş grubundan 33 çocuk oluşturmuştur. İlk deney grubunda 11 çocuk (4 kız-% 36.4; 7 erkek-% 63.6), ikinci grupta 12 çocuk (3 kız-% 25; 9 erkek-% 75), yer almıştır. Kontrol grubunda da 5 yaş grubundan 10 çocuk (3 kız-% 30; 7 erkek-% 70) yer almaktadır. Veri toplama araçları olarak "Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği Öğretmen Formu" ve"Akranların Şiddetine Maruz Kalma Ölçeği" kullanılmıştır. Sonuçlara göre; deney ve kontrol gruplarının son test puanları karşılaştırıldığında, deney gruplarının lehine olumlu sosyal davranış düzeyleri artmış, fiziksel saldırganlık ve akran şiddetine maruz kalma düzeyleri azalmıştır. İlişkisel saldırganlık davranışlarında ise deney ve kontrol grubunda anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pediatri;Psikoloji | en_US |
dc.title | ANAOKULUNA DEVAM EDEN ÇOCUKLARDA SERBEST VE HAREKETLİ OYUN DÜZENLEMELERİNİN AKRAN İLİŞKİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ | en_US |
dc.title.alternative | Examination of The Effect of Free and Active Play Arrangements on Peer Relationships in Children Attending Kindergarten | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 163 - 174 | - |
dc.identifier.startpage | 163 | en_US |
dc.identifier.endpage | 174 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 202210 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 29.02. Child care and Youth services | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.18069-firatsbed.346917-355135.pdf | 292.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
170
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.