Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43338
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGülay, Hülya Ogelman-
dc.contributor.authorGündoğan, Aysun-
dc.contributor.authorSarıkaya, Hatice Erten-
dc.contributor.authorÖnder, Alev-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:24:03Z-
dc.date.available2022-05-17T12:24:03Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1300-9702-
dc.identifier.issn2149-3243-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43338-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı anaokuluna devam eden çocuklarda, serbest ve hareketli oyun düzenlemelerinin akran ilişkisine etkisini incelemektir. Bu amaçla ön test, son testli, deney ve kontrol gruplu deneysel yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmada iki deney bir kontrol grubu yer almaktadır. Çalışma grubunu Denizli ili Tavas ilçesinde MEB'na bağlı resmi bir bağımsız anaokulundaki üç sınıfa devam eden 5 yaş grubundan 33 çocuk oluşturmuştur. İlk deney grubunda 11 çocuk (4 kız-% 36.4; 7 erkek-% 63.6), ikinci grupta 12 çocuk (3 kız-% 25; 9 erkek-% 75), yer almıştır. Kontrol grubunda da 5 yaş grubundan 10 çocuk (3 kız-% 30; 7 erkek-% 70) yer almaktadır. Veri toplama araçları olarak "Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği Öğretmen Formu" ve"Akranların Şiddetine Maruz Kalma Ölçeği" kullanılmıştır. Sonuçlara göre; deney ve kontrol gruplarının son test puanları karşılaştırıldığında, deney gruplarının lehine olumlu sosyal davranış düzeyleri artmış, fiziksel saldırganlık ve akran şiddetine maruz kalma düzeyleri azalmıştır. İlişkisel saldırganlık davranışlarında ise deney ve kontrol grubunda anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofFırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPediatri;Psikolojien_US
dc.titleANAOKULUNA DEVAM EDEN ÇOCUKLARDA SERBEST VE HAREKETLİ OYUN DÜZENLEMELERİNİN AKRAN İLİŞKİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeExamination of The Effect of Free and Active Play Arrangements on Peer Relationships in Children Attending Kindergartenen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage163 - 174-
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid202210en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept29.02. Child care and Youth services-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.18069-firatsbed.346917-355135.pdf292.82 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

110
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.