Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:24:05Z-
dc.date.available2022-05-17T12:24:05Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43348-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Katz, Kaplan ve Buzukashvily (2011) tarafından öz belirleme kuramına dayalı olarak geliştirilen Ev Ödevleri Motivasyon Ölçeği'nin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Orijinal ölçek 2 faktörlü 19 maddeden oluşan dörtlü likert tipli bir ölçektir. Ölçeğin uyarlama çalışması için öncelikle ölçeği geliştiren bilim insanlarından izin alınmış, daha sonra orijinal ölçek iki araştırmacı tarafından Türkçe'ye çevrilmiş ve İngilizce öğretmenliği bölümünde görev yapan bir öğretim üyesine Türkçe'den İngilizce'ye tekrar çevirttirilerek maddelerin anlam bütünlüğüne bakılmıştır. Türkçeye anlam çevirisi yapılan ölçek Rehberlik ve Psikolojik Danışma anabilim dalından iki öğretim üyesinin görüşü alınarak 17 maddeye indirilmiş, ikinci ve üçüncü sınıflar için 3'lü likert, dördüncü sınıf ve ortaokul öğrencileri için 4' likert tipi olarak düzenlenmiştir. Ölçeğin Türkçe formu 194 ikinci ve üçüncü sınıf, 427 dördüncü sınıf ve ortaokul öğrencisi olmak üzere toplam 621 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği faktör analiziyle yapılmıştır. Faktör analizi sonucu ilkokul alt sınıflar için ölçek 13 maddeden, ortaokul öğrencileri ve dördüncü sınıflar için 15 maddeden oluşmasına karar verilmiştir. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemek için her iki grup için ayrı ayrı yapılan güvenirlik analizleri sonucunda Cronbach Alpha güvenirlik katsayılarının yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan analizlerin sonuçlarına göre Türkçe 'ye uyarlanan ölçek, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik motivasyonlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçektiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEV ÖDEVLERİ MOTİVASYON ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASIen_US
dc.title.alternativeTHE PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF HOMEWORK MOTIVATION SCALE: A STUDY OF RELIABILITY AND VALIDITYen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1049en_US
dc.identifier.endpage1064en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid283559en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf630.98 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.