Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43365
Title: | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ SİYASET KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ | Other Titles: | EXAMINING SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES' PERCEPTIONS REGARDING THE CONCEPT OF POLITICS THROUGH METAPHORS | Authors: | Tarhan, Özge | Abstract: | Yaşam boyu politik okuryazar bireyler yetiştirmek için eğitim sisteminde sosyal bilgiler öğretmenlerinin üzerine düşen önemli görevlerden biri de çocuklara siyasetle ilgili temel bilgi, beceri ve değerler aracılığıyla siyasetin nasıl yapılacağını öğretmektir. Toplumun siyasal olarak bilinçli bireylerden oluşabilmesi için "Siyaset Eğitimi" oldukça önemlidir. Bireylerin yaşadıkları topluma yararlı birer aktif vatandaş olmaları için öncelikle temel politik bilgiye sahip olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının hoşgörü kavramına ilişkin metaforik algılarını belirlemektir. Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin siyaset kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar ile bu metaforların ortak özellikler bakımından hangi kavramsal kategoriler altında toplandığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji benimsenmiştir. Metaforların ve temaların belirlenmesinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Katılımcıların "Siyaset ..........'a/e benzer. Çünkü .........." ifadelerini tamamlamaları istenmiştir. Katılımcıların kendi el yazıları ile kaleme aldıkları bu tamamlamalar araştırmada temel veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören toplam 115 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılar tarafından dile getirilen metaforlara ait temalar sırasıyla şunlardır: 1- Siyasetin Zor Oluşu (20 kişi, %17,39), 2- Sevilmeyen Siyaset (19 kişi, %16,52), 3- Siyasetin Gerekliliği (27, %23,47), 4- Farklılıkları İçeren Siyaset (11 kişi, %9,56), 5Çok Çalışmayı Gerektiren Siyaset (13 kişi, %11,30), 6- Beceri Gerektiren Siyaset (14 kişi, %12,17) ve 7- Yönetim (11 kişi, %9,56). Çalışmaya katılan öğretmen adaylarının siyaset kavramına ilişkin yaratıcı anlamlar yükledikleri ve siyasetle ilgili bilinen tanımların dışına çıktıkları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen metaforlar, siyaset kavramının öğretmen adayları tarafından nasıl algılandığını belirlemek amacıyla güçlü birer ipucu özelliği taşımaktadır. Metaforlar öğrencilerin konu ile ilgili ön bilgilerini belirlemek için kullanılabilir. Öğrencilere öğretilebilecek her yeni değer ürettikleri metaforlar yardımıyla tespit edilebilir | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43365 | ISSN: | 1308-2140 1308-2140 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (6).pdf | 477.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.