Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43376
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇelik, Aytuğ Özaltun-
dc.contributor.authorGüzel, Esra Bukova-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:24:09Z-
dc.date.available2022-05-17T12:24:09Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1309-4653-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43376-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ders imecesine katılan bir matematik öğretmenin sorduğu soruları öğrenci düşüncesi bilgisi bağlamında incelemektir. Nitel durum çalışması desenine dayalı olarak gerçekleştirilen çalışmanın verileri bir matematik öğretmeninin ders imecesi kapsamındaki dört saatlik öğretiminin çözümlemelerinden ve araştırmacı alan notlarından derlenmiştir. İçerik analizi ile gerçekleştirilen veri analizi sonucunda öğretmenin; öğrencilerin ön bilgilerini ortaya çıkarmak, fikirlerini anlamak ve doğru yanıtlarını açıklamalarını istemek için sorular sorduğunu göstermiştir. Soruların öğrencileri matematiksel düşünmeye teşvik edecek nitelikte olmasının yanı sıra öğretmenin soru sorma yaklaşımlarının sosyomatematiksel normlar açısından değerlendirildiğinde, öğrencilere üst bilişsel becerileri kazandırmada yetersiz kaldığı belirlenmiştir. Trigonometriye giriş dersleri kapsamında katılımcı öğretmenin kullandığı sorular ve bu sorulara ilişkin değerlendirmelerin matematik eğitimcilerine ve araştırmacılara yol göstereceği düşünülmektediren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBir Matematik Öğretmenin Ders İmecesi Boyunca Öğrencilerin Düşüncelerini Ortaya Çıkaracak Soru Sorma Yaklaşımları1en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage365 - 392-
dc.identifier.startpage365en_US
dc.identifier.endpage392en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid202540en_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (10).pdf712.76 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.