Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43470
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tok, Şükran | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:26:40Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:26:40Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | - |
dc.identifier.issn | 2791-7657 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43470 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, mikro öğretim yönteminin öğretmen adaylarının özyeterlik inançlarına ve mesleğe yönelik tutumlarına etkisini belirmektir. Araştırmada, tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi'nde okuyan 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırma da veriler, "Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği" ve "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, mikro öğretim yönteminin öğretmen adaylarının öz yeterlik inançlarına ve mesleğe yönelik tutumlarına olumlu etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının, mikro öğretim yöntemini öğretmenlik mesleğine hazırladığı, kuram ve uygulama arasında bağ kurarak öğretim becerilerini geliştirdiği, öz değerlendirme ve düzeltme olanağı sağladığı, mesleki öz güven geliştirdiği, mikro ders deneyimleri sırasında heyecanın üstesinden geldikleri ve aktif ve zevkli bir yöntem olarak nitelendirdiği görülmektedir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Milli Eğitim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | MİKRO ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARINA VE MESLEĞE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ | en_US |
dc.title.alternative | THE EFFECTS OF MICRO TEACHING METHOD ON PRE-SERVICE TEACHERS’ EFFICACY BELIEF AND ATTITUDE TOWARDS TEACHING PROFESSION | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 45 | en_US |
dc.identifier.issue | 212 | en_US |
dc.identifier.startpage | 5 - 25 | - |
dc.identifier.startpage | 5 | en_US |
dc.identifier.endpage | 25 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 224005 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (2).pdf | 169.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
192
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.