Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43470
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Şükran-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:26:40Z-
dc.date.available2022-05-17T12:26:40Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1302-5600-
dc.identifier.issn2791-7657-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43470-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, mikro öğretim yönteminin öğretmen adaylarının özyeterlik inançlarına ve mesleğe yönelik tutumlarına etkisini belirmektir. Araştırmada, tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi'nde okuyan 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırma da veriler, "Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği" ve "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, mikro öğretim yönteminin öğretmen adaylarının öz yeterlik inançlarına ve mesleğe yönelik tutumlarına olumlu etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının, mikro öğretim yöntemini öğretmenlik mesleğine hazırladığı, kuram ve uygulama arasında bağ kurarak öğretim becerilerini geliştirdiği, öz değerlendirme ve düzeltme olanağı sağladığı, mesleki öz güven geliştirdiği, mikro ders deneyimleri sırasında heyecanın üstesinden geldikleri ve aktif ve zevkli bir yöntem olarak nitelendirdiği görülmektediren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMİKRO ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK İNANÇLARINA VE MESLEĞE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİen_US
dc.title.alternativeTHE EFFECTS OF MICRO TEACHING METHOD ON PRE-SERVICE TEACHERS’ EFFICACY BELIEF AND ATTITUDE TOWARDS TEACHING PROFESSIONen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume45en_US
dc.identifier.issue212en_US
dc.identifier.startpage5 - 25-
dc.identifier.startpage5en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid224005en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf169.57 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

160
checked on May 27, 2024

Download(s)

38
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.